Overslaan en naar de inhoud gaan

Heeft online onderzoek de toekomst?

Goede kans dat online marktonderzoek straks de norm is, zoals het persoonlijke interview dat 60 jaar geleden en het telefonische interview…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Howard Moskowitz van Moskowitz Jacobs Inc. (‘bureau voor product- en conceptoptimalisering’) is internet een prachtig nieuw medium voor marktonderzoek. Internet biedt vier duidelijke voordelen: lagere kosten, hogere snelheid (tot en met realtime onderzoek aan toe), eenvoud, en vereenvoudiging van het onderzoeksproces. Dankzij deze voordelen zal de toekomst van marktonderzoek zich in twee richtingen bewegen. Ten eerste zullen de huidige dingen beter, sneller en goedkoper worden gedaan. Concreet betekent dat onder meer verbeterd conceptonderzoek en eenvoudigere en dus wijdverbreidere toepassing van hoogwaardige onderzoeksmethoden. De tweede richting is dat er nieuwe en betere dingen zullen worden gedaan. Met behulp van kunstmatige intelligentie kunnen er realtime dialogen met klanten worden gevoerd. Grote hoeveelheden etnografische gedragsinformatie (bijvoorbeeld in winkels) kunnen worden verzameld via webcams, waarna de gegevens via internet kunnen worden verzonden ter analyse. En het wordt mogelijk om aan real-time content-mining te doen met daarop aansluitend communicatieve (inter)actie richting gebruikers.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in