Overslaan en naar de inhoud gaan

"Impact Postbus 51-campagnes verzwakt door compromissen"

Postbus 51-campagnes schieten nogal eens hun doel voorbij doordat allerlei nevendoelen en belangen het aanvankelijke oogmerk op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zoeken van een compromis kan ertoe leiden dat een campagne minder effect heeft dan beoogd. Dit stelt promovendus Rob Klaassen van de Universiteit Twente in zijn proefschrift 'Voorlichtingskundig ontwerpen, de totstandkoming van Postbus 51-campagnes'.

related partner content for mobile comes here

In de campagnes die Klaassen heeft ontleed in zijn onderzoek, is hem opgevallen hoeveel mensen aan tafel zitten bij het proces. Niet alleen een voorlichter en een uitvoerend reclamebureau, ook beleidsmakers en vertegenwoordigers van diverse intermediaire organisaties mengen zich actief in het overleg. Dit mondt vaak uit in een politiek spel, constateert de promovendus.

Ook de noodzaak om dit soort campagnes Europees aan te besteden, heeft gevolgen. Het bureau dat de tender binnenhaalt, heeft al een dermate ver uitgewerkt plan ingediend, waarover iedereen het al eens is, dat dit de discussie nadien in de weg staat. Ook de andere bureaus die hebben meegedongen, presenteren al zo'n ver ontwikkeld plan. Voor Klaassen is het de vraag of de selectie niet gemaakt moet worden op basis van een veel 'globaler' concept.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in