"Impact Postbus 51-campagnes verzwakt door compromissen"
Het zoeken van een compromis kan ertoe leiden dat een campagne minder effect heeft dan beoogd. Dit stelt promovendus Rob Klaassen van de Universiteit Twente in zijn proefschrift 'Voorlichtingskundig ontwerpen, de totstandkoming van Postbus 51-campagnes'.
In de campagnes die Klaassen heeft ontleed in zijn onderzoek, is hem opgevallen hoeveel mensen aan tafel zitten bij het proces. Niet alleen een voorlichter en een uitvoerend reclamebureau, ook beleidsmakers en vertegenwoordigers van diverse intermediaire organisaties mengen zich actief in het overleg. Dit mondt vaak uit in een politiek spel, constateert de promovendus.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOok de noodzaak om dit soort campagnes Europees aan te besteden, heeft gevolgen. Het bureau dat de tender binnenhaalt, heeft al een dermate ver uitgewerkt plan ingediend, waarover iedereen het al eens is, dat dit de discussie nadien in de weg staat. Ook de andere bureaus die hebben meegedongen, presenteren al zo'n ver ontwikkeld plan. Voor Klaassen is het de vraag of de selectie niet gemaakt moet worden op basis van een veel 'globaler' concept.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid