Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe bestuursvorm en naam Telegraaf-holding

Holdingmaatschappij De Telegraaf krijgt vanaf 1 januari een nieuwe bestuursvorm en verandert haar naam in Telegraaf Media Groep. Ad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De huidige bestuursvorm verandert van een holdingdirectie in een raad van bestuur. De top van het uitgeefconcern blijft wel uit dezelfde mensen bestaan. Naast Swartjes zijn de bestuurders Fred Arp (financieel directeur) en Willem Kok (operationeel directeur). Hoofdredacteur Johan Olde Kalter van dagblad De Telegraaf wordt bestuurslid.

related partner content for mobile comes here

Volgens Swartjes is er straks sprake van ‘een duidelijker verdeling' van verantwoordelijkheden. ‘Binnen de holdingdirectie had elk directielid een groepje werkmaatschappijen onder zich en waren we gezamenlijk verantwoordelijk voor de strategie', zegt Swartjes. Hij zelf kan als bestuursvoorzitter meer aandacht geven aan de strategie van de onderneming.

De top van het Telegraaf-concern is ongeveer drie maanden met de plannen bezig geweest. Daarbij kwam ook de naamsverandering aan bod. Swartjes en de zijnen vinden dat de nieuwe naam Telegraaf Media Groep de verscheidenheid van het concern beter verwoordt.

Zo is de onderneming niet alleen uitgever van dagblad De Telegraaf, maar ook van diverse regionale kranten en huis-aan-huisbladen en internetactiviteiten.

In de discussie over de naamsverandering heeft de top overwogen de naam Telegraaf helemaal te schrappen, zei Swartjes. ‘Maar uit onderzoek bleek dat de naam te sterk is. De naam Telegraaf opent deuren (Telegraaf/ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in