Overslaan en naar de inhoud gaan

MOA komt met Gouden Standaard

De MarktOnderzoekAssociatie (MOA) introduceert per 1 november 2005 een herwegingsbron voor de hele onderzoeksbranche: de MOA Gouden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze vervangt de minicensus die in het verleden om de twee tot vier jaar werd uitgevoerd door GFK panelservices. Deze virtuele volkstelling voor het marktonderzoek wordt jaarlijks ge-update met de dan bekende gegevens uit GBA’s en andere overheidsdatabases.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe meetinstrument is tot stand gekomen door samenwerking met het CBS. Het resultaat hiervan is ook dat er een nieuwe aangepaste normvraagstelling is ontwikkeld om voor elk telefonisch, schriftelijk of face-to-face onderzoek aansluiting te hebben, als het gaat om de socio-demografische kenmerken met de door het CBS gehanteerde vraagstellingen en bestanddefinities.

De Keurmerkbureaus binnen de MOA, die kwantitatief onderzoek uitvoeren, zijn verplicht gebruik te maken van de Gouden Standaard. Maar ook andere onderzoekbureaus treden toe als gebruiker van dit instrument.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in