Overslaan en naar de inhoud gaan

Medewerkers vaak achilleshiel CRM

Over CRM wordt niet meer zo positief gesproken als een paar jaar geleden. Zo’n 55 procent van alle CRM-projecten heeft geen resultaat,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe komt dat? CRM is gebaseerd op drie pijlers: inzicht bieden in het beslis- en koopgedrag van consumenten, klantinformatie genereren, en de capaciteit om klantinformatie te verwerken optimaliseren. In praktijk komt met name het eerste punt totaal niet uit de verf. En bijna niemand beschouwt CRM als een potentieel instrument om klantloyaliteit te stimuleren en te behouden. Waar het wel ooit voor bedoeld was.
Praktisch probleem blijkt het boven tafel krijgen van de werkelijke klantbehoeften. En als je die behoeften niet kent, kom je nooit te weten hoe ze het koopgedrag van de consumenten sturen. Bij CRM gaat het nooit om de software, maar om de medewerkers die er gebruik van maken en het systeem voeden.

related partner content for mobile comes here

Bron: Business Horizons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in