Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwaliteit financiële websites verbeterd

De financiële websites van Nederlandse beursgenoteerde bedrijven scoren goed op toegankelijkheid en interactiviteit, maar presteren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoek 'Online financiële communicatie' blijkt dat de mogelijkheden van het internet door bedrijven voldoende worden benut. Maar er wordt niet altijd direct gereageerd op vragen via e-mail.

related partner content for mobile comes here

Op het gebied van algemene bedrijfsinformatie bieden bedrijven voldoende informatie. De gemiddelde bedrijfsscore op het gebied van corporate governance is relatief laag, maar de individuele scores lopen sterk uiteen.

Met specifieke informatie voor de financiële wereld scoren bedrijven lager dan op het gebied van website-eigenschappen en algemene bedrijfsinformatie. De bedrijven scoren gemiddeld het hoogste met publicaties van financiële kerngegevens op hun websites, maar de onderlinge verschillen zijn groot.

Vanwege het groeiende belang van financiële communicatie via internet heeft de jury van de Henri Sijthoff-Prijs besloten de kwaliteit van bedrijvenwebsites vanaf 2004 voor de AEX-bedrijven mee te wegen bij de definitieve keuze van genomineerden en winnaars. (bron: Het Financieele Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in