Wereldwijde campagne Nederland als kennisland


Dat blijkt uit een concept van de Internationaliseringsbrief, in bezit van Het Financieele Dagblad.
In de internationale context stelt het Nederlandse hoger onderwijs weinig voor. Studenten gaan liever naar Australië of Groot-Brittannië. Rutte zegt tegen het FD dat hij dit tij wil keren. Nederland moet internationaal op de kaart worden gezet. Hij wil 'van een zeven een acht maken'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOm het gebrek aan 'herkenbaar toponderwijs' tegen te gaan, breidt Rutte daarom het aantal landen waar Nederland nu actief werft (China, Indonesië en Taiwan) uit met de 'marktlanden' Brazilië, India, Maleisië, Mexico, Rusland, Thailand en Vietnam.
Daarnaast wil Rutte Nederland als 'aantrekkelijk kennisland' promoten in de zogeheten innovatielanden Canada, Finland, VS, Noorwegen en Zwitserland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid