Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenelektronica Philips onder druk

De divisie consumentenelektronica van Philips is in het derde kwartaal weer onder sterke druk komen te staan. Vooral platte tv’s en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Prijzen daalden tot wel 30 procent, zei financieel directeur Jan Hommen. ‘De consument in de wereld aarzelt. Dit heeft te maken met de hoge olieprijzen en de situatie in Irak’, stelde Hommen in een toelichting op de kwartaalcijfers van Philips.
Vooral in Europa vielen de ontwikkelingen tegen. Hommen meldt ‘dit nog niet eerder gezien’ te hebben. In de Verenigde Staten gaat Philips door de tegenwind zijn doelstelling van winstgevendheid voor consumentenelektronica in 2004 niet halen. Dat onderdeel is er al jaren verlieslijdend.

related partner content for mobile comes here

Hommen verwacht dat het vierde kwartaal voor consumentenelektronica niet veel beter wordt en ook een deel van de eerste drie maanden zal de divisie het nog moeilijk krijgen.

De winstcijfers waren wel goed. Netto verdiende Philips 1,17 miljard euro tegen 124 miljoen euro vorig jaar. De omzet steeg met 3 procent tot ruim 7,2 miljard euro. De sterke winststijging was voor een belangrijk deel te danken aan de opbrengsten van de beursgang van twee dochterondernemingen. Een Amerikaanse notering voor Navteq (navigatiesystemen) en een gecombineerde Zuid-Koreaanse en Amerikaanse beursgang voor LG.Philips LCD brachten respectievelijk 672 miljoen en 108 miljoen euro in het laatje (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in