Nieuwe marketingstrategie Philips
De nieuwe marketing ‒ begeleid door een nieuwe campagne - moet laten zien dat Philips ook staat voor lifestyle en gezondheidszorg. Het imago van de gloeilampen en tv's is te beperkt. Hoofdverantwoordelijke voor de nieuwe richting is Andrea Ragnetti. De Italiaan werd begin 2003 de eerste chief marketing officer in het Philips-bestuur. Daarvoor had hij zijn sporen in het verkopen van producten al verdiend bij bedrijven als Procter & Gamble en Telecom Italia.
Ragnetti trof bij zijn aantreden bij Philips een omvangrijke marketingorganisatie aan. Een duidelijke richting ontbrak echter, zo zei hij in mei tegen het vakblad Tijdschrift voor Marketing. Philips kon zich te weinig onderscheiden. Ragnetti verwees onder meer naar bedrijven als Nike, dat staat voor winnen, en General Electric, dat vertrouwen geeft.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuPhilips koos de laatste jaren voor partnerships met Dell, Nike, Douwe Egberts en Unilever, waardoor Philips zijn merk al stilaan anders in de markt heeft gezet.
Het in 1995 geïntroduceerde 'Let's make things better', past daar niet meer in, al wilde Ragnetti daar nog niets over zeggen. Toen toenmalig topman Jan Timmer de leus openbaarde, werden al heel wat wenkbrauwen gefronst. Alsof Philips al het werk in het verleden als te min bestempelde. Ragnetti zegt een ‘fundamentele verandering' tot stand te willen brengen (ANP/FD).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid