Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe marketingstrategie Philips

Philips voegt vandaag een belangrijke episode toe aan zijn inspanningen op het gebied van marketing. Voor het eerst gaat het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe marketing ‒ begeleid door een nieuwe campagne - moet laten zien dat Philips ook staat voor lifestyle en gezondheidszorg. Het imago van de gloeilampen en tv's is te beperkt. Hoofdverantwoordelijke voor de nieuwe richting is Andrea Ragnetti. De Italiaan werd begin 2003 de eerste chief marketing officer in het Philips-bestuur. Daarvoor had hij zijn sporen in het verkopen van producten al verdiend bij bedrijven als Procter & Gamble en Telecom Italia.

related partner content for mobile comes here

Ragnetti trof bij zijn aantreden bij Philips een omvangrijke marketingorganisatie aan. Een duidelijke richting ontbrak echter, zo zei hij in mei tegen het vakblad Tijdschrift voor Marketing. Philips kon zich te weinig onderscheiden. Ragnetti verwees onder meer naar bedrijven als Nike, dat staat voor winnen, en General Electric, dat vertrouwen geeft.

Philips koos de laatste jaren voor partnerships met Dell, Nike, Douwe Egberts en Unilever, waardoor Philips zijn merk al stilaan anders in de markt heeft gezet.

Het in 1995 geïntroduceerde 'Let's make things better', past daar niet meer in, al wilde Ragnetti daar nog niets over zeggen. Toen toenmalig topman Jan Timmer de leus openbaarde, werden al heel wat wenkbrauwen gefronst. Alsof Philips al het werk in het verleden als te min bestempelde. Ragnetti zegt een ‘fundamentele verandering' tot stand te willen brengen (ANP/FD).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in