Overslaan en naar de inhoud gaan

ilse media neemt Kaboem over

ilse media neemt Kaboem! Media BV over. Daarmee hoopt de internetuitgever meer bereik onder de jeugd te krijgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ilse media had met de sites ilse.nl, Startpagina.nl en Nu.nl vooral veel bereik in de doelgroepen boven de vijftien jaar. Met de overname voegt ilse media daar de tweens aan toen, de groep van negen tot vijftien jaar. Kaboem.nl sluit volgens ilse media inhoudelijk goed aan bij de andere portals. De site Kaboem.nl biedt tweens online entertainment en informatie en telt 600.000 leden. Jongeren kunnen op de site gamen, chatten, korting krijgen op producten en alles vinden over 'girls only' -en 'boys only' onderwerpen. Ook de interactieve chart 'Kaboem Top 15' is via (online)radio op de website te beluisteren.

related partner content for mobile comes here

Paul Molenaar, algemeen directeur ilse media: "Voor zowel ilse media als grootaandeelhouder Sanoma Uitgevers vormt de jeugd een strategische doelgroep. We zien dat de jeugd media op een andere manier tot zich neemt en dat internet voor hen het belangrijkste medium is. Voor ons is het strategisch van belang om deze doelgroep te bedienen met diensten die voor de jeugd ontspannend en interessant zijn. Dit is een belangrijke eerste stap in de uitvoering van deze strategie."

Kaboem! Media BV en Kaboem.nl zijn in 2000 ontstaan uit een samenwerkingsverband tussen de toenmalige televisiezender KinderNet5 en interactive marketingbureau Bookmark. Na de overgang van KinderNet5 naar Nickelodeon, is Kaboem!Media BV in handen gekomen Bookmark, dat Kaboem onderbracht in MultiChannelConcepts BV. Brian Hirman, directeur Bookmark: "Na het wegvallen van mede-oprichter KinderNet 5, hebben we Kaboem volledig onder onze vleugels genomen. Aangezien Bookmark zich niet wil bezighouden met het uitgeven en exploiteren van websites, hebben we een aparte organisatie buiten Bookmark opgericht om Kaboem verder te ontwikkelen. Het is altijd de doelstelling geweest om Kaboem uiteindelijk onder te brengen bij een partij waarvan de kernactiviteit wél bestaat uit website-exploitatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in