Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander vindt huismerken eenheidsworst

Uit onderzoek van Consult Brand Strategy blijkt dat Nederlanders de huismerken zwakke merken vinden. Hoewel huismerken steeds meer worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het probleem is dat huismerken onderscheidend vermogen missen, is een conclusie uit de recent verschenen studie van merkenadviesbureau Consult Brand Strategy dat is uitgevoerd met behulp van BrandAsset(tm) Valuator, het grootste merkonderzoek en merkmodel ter wereld. Oplossing: huismerken, supermarkten en A-merken moeten weer waarde gaan toevoegen door het creëren van onderscheid.

related partner content for mobile comes here

In het onderzoek zijn meer dan driehonderd voedingsmiddelenmerken vergeleken met ruim zevenhonderd andere merken uit het Nederlandse merkenlandschap. Nederlanders vinden de huismerken zwak. Vooral het onderscheidend vermogen is laag: 95 procent van de merken in het Nederlandse merkenlandschap zijn onderscheidender dan de huismerken. Hoewel huismerken steeds meer worden gekocht, wordt de belofte van goede kwaliteit tegen een lage prijs door de Nederlander als inwisselbaar ervaren.

"Uit eerdere studies blijkt dat Nederlanders met verzekeraars een vergelijkbaar probleem hebben: het is eenheidsworst. Dit ondermijnt de positie van merken en betekent op termijn dat het groeipotentieel beperkt is. Als de huismerken erin slagen een duidelijke toegevoegde waarde te bieden naast alleen het prijsvoordeel, dan geven ze consumenten redenen om voor ze te kiezen”?, aldus André Soff, managing director bij Consult Brand Strategy.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in