Nederlander vindt huismerken eenheidsworst
Het probleem is dat huismerken onderscheidend vermogen missen, is een conclusie uit de recent verschenen studie van merkenadviesbureau Consult Brand Strategy dat is uitgevoerd met behulp van BrandAsset(tm) Valuator, het grootste merkonderzoek en merkmodel ter wereld. Oplossing: huismerken, supermarkten en A-merken moeten weer waarde gaan toevoegen door het creëren van onderscheid.
In het onderzoek zijn meer dan driehonderd voedingsmiddelenmerken vergeleken met ruim zevenhonderd andere merken uit het Nederlandse merkenlandschap. Nederlanders vinden de huismerken zwak. Vooral het onderscheidend vermogen is laag: 95 procent van de merken in het Nederlandse merkenlandschap zijn onderscheidender dan de huismerken. Hoewel huismerken steeds meer worden gekocht, wordt de belofte van goede kwaliteit tegen een lage prijs door de Nederlander als inwisselbaar ervaren.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena"Uit eerdere studies blijkt dat Nederlanders met verzekeraars een vergelijkbaar probleem hebben: het is eenheidsworst. Dit ondermijnt de positie van merken en betekent op termijn dat het groeipotentieel beperkt is. Als de huismerken erin slagen een duidelijke toegevoegde waarde te bieden naast alleen het prijsvoordeel, dan geven ze consumenten redenen om voor ze te kiezen”?, aldus André Soff, managing director bij Consult Brand Strategy.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid