Geen jongerencampagne Glazen Huis
Het Glazen Huis, de nieuwe weekendserie van Avro, Tros en BNN, gaat niet adverteren in jongerenbladen. De serie wil zich meer op een breder…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat zei tv-directeur Maarten van Dijk van BNN vrijdag bij de presentatie van de serie in Amsterdam. De uitspraak is opvallend, omdat de publieke omroepen met Het Glazen Huis vooral veel jongere kijkers naar Nederland 2 willen lokken. Politiek en omroepbazen zijn al enige tijd doordrongen van de noodzaak om meer drama uit te zenden. Met de weekendserie (zaterdag, zondag en maandag om 21.00 uur) geven ze daarmee een stevige aanzet.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Voor dit seizoen zijn van Het Glazen Huis 114 afleveringen besteld bij producent Endemol. In eerste instantie moet het programma per aflevering zeker 500.000 kijkers trekken, aldus Van Dijk. Later moet dat aantal groeien, temeer omdat een aflevering circa 70.000 euro kost (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid