"Kwart financiële bijsluiters geeft foute informatie"
Sinds 2002 zijn bedrijven verplicht klanten uitleg te geven over hun financiële producten. MoneyView heeft alleen debijsluiters van levensverzekeraars bekeken, omdat deze niet alleen standaardteksten bevatten maar ook persoonlijkeinformatie.
Twee jaar geleden heeft het bureau ook onderzoek gedaan naar de bijsluiters van levensverzekeraars. Toen bleek 70 procentonjuiste informatie te bevatten. Dat is nu gedaald naar 25 procent.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery Amsterdam
De teksten van de bijsluiters zijn vaak te warrig en te lang, zodat consumenten ze vaak niet begrijpen. De AutoriteitFinanciële Markten (AFM), die toezicht houdt op de bijsluiters, liet eerder dit jaar weten dat de informatie bondiger en helderdermoet.
MoneyView stelt dat de AFM beter toezicht moet houden. (ANP)
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid