Overslaan en naar de inhoud gaan

"Kwart financiële bijsluiters geeft foute informatie"

De financiële bijsluiters van levensverzekeraars geven in een kwart van alle gevallen foute informatie. Vooral de cijfermatige gegevens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds 2002 zijn bedrijven verplicht klanten uitleg te geven over hun financiële producten. MoneyView heeft alleen debijsluiters van levensverzekeraars bekeken, omdat deze niet alleen standaardteksten bevatten maar ook persoonlijkeinformatie.

related partner content for mobile comes here

Twee jaar geleden heeft het bureau ook onderzoek gedaan naar de bijsluiters van levensverzekeraars. Toen bleek 70 procentonjuiste informatie te bevatten. Dat is nu gedaald naar 25 procent.

De teksten van de bijsluiters zijn vaak te warrig en te lang, zodat consumenten ze vaak niet begrijpen. De AutoriteitFinanciële Markten (AFM), die toezicht houdt op de bijsluiters, liet eerder dit jaar weten dat de informatie bondiger en helderdermoet.
MoneyView stelt dat de AFM beter toezicht moet houden. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in