Overslaan en naar de inhoud gaan

Kabouters maken schoon als symbool

Op 2 augustus is de Stichting Nederland Schoon van start gegaan met een groot schoonmaakproject langs de Nederlandse autosnelwegen. Hierbij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Achterliggende gedachte van Nederland Schoon voor deze actie is om de weggebruiker op ludieke manier te wijzen op het feit dat zij zelf mede verantwoordelijk zijn voor de aanpak van zwerfafval. Uiteindelijk doel is om te laten zien dat opruimen écht helpt en bijdraagt aan het terugdringen van de hoeveelheid zwerfafval. Schoon trekt schoon aan, zo blijkt uit onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Eenmalig wordt het goede voorbeeld gegeven door de als kabouters verklede schoonmakers. Dit thema is bewust gekozen om passanten aan het denken te zetten. Marielle van Aggelen, directeur Nederland Schoon: "Iedereen heeft weleens gedacht: de kaboutertjes ruimen het wel op. Daar maken we met deze actie een ludieke verwijzing naar door de kabouters daadwerkelijk aan het werk te zetten."Toch is de actie niet alleen grappig bedoeld. Nederland Schoon wil met de actie namelijk laten zien dat frequent schoonmaken tot minder vervuiling leidt. De medewerkers die de schoonmaakteams vormen, maken deel uit van arbeidsreïntegratieprojecten."

Nederland Schoon is van mening dat dit in de huidige discussie over het versneld terugbrengen van werklozen in het arbeidsproces past. Na afloop ontvangen de schoonmakers een bewijscertificaat en krijgen de gelegenheid om een sollicitatiegesprek te voeren.
De actie loopt tot 8 oktober.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in