Overslaan en naar de inhoud gaan

Laurus diep in de rode cijfers

Het supermarktconcern Laurus is in 2004 door de prijzenslag met de concurrentie diep in de verliezen beland. De eigenaar van ketens als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2003 was er nog een winst van 9 miljoen euro. De omzet zakte met 600 miljoen euro tot 3,5 miljard euro. Een deel van deze daling, ruim 200 miljoen euro, is te wijten aan de verkoop van de Belgische activiteiten. De teruggang in Nederland is veroorzaakt door de prijzenoorlog en lagere verkoopvolumes.

related partner content for mobile comes here

Laurus hoopt dit jaar de resultaten op te krikken met vernieuwde winkelformules. Het concern heeft de eerste aanzet vorig jaar gegeven. De komende jaren is een fors investeringsprogramma op touw gezet om marktaandeel terug te winnen. De merknaam Konmar verdwijnt.

Edah verlaagde inmiddels de prijs van 250 artikelen met gemiddeld 5 tot 10 procent. Bekende A-merken, producten van et Edah-huismerk en zogeheten vechtmerken worden daarmee fors goedkoper.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in