Overslaan en naar de inhoud gaan

VPRO lanceert vier nieuwe themakanalen

De VPRO lanceert de komende maanden vier digitale themakanalen, waaronder Holland Doc en /Geschiedenis, de NOS komt met een themakanaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de lancering van de themakanalen brengt de Publieke Omroep doelgroepprogrammering in de praktijk. 'Om de themakanalen tot een succes te maken, moeten ze stevig neergezet worden en een eigen gezicht krijgen. Daartoe willen we samenwerken met andere partijen, zowel binnen als buiten de publieke omroep,' aldus VPRO-directeur Peter Schrurs. 'Voorwaarde is wel dat de omroepen in Hilversum de ruimte behouden eigenwijze keuzes te maken.’

related partner content for mobile comes here

Op de bijeenkomst lanceerde de VPRO het themakanaal Holland Doc. De zender is 24 uur per dag, zeven dagen per week gewijd aan verdiepende televisie. Ook het vernieuwde 3VOOR12 is vanaf 1 december in de lucht. Volgens de principes van een dvd-menu krijgt de kijker van dit themakanaal voor alternatieve popmuziek op één televisiescherm toegang tot twee televisiekanalen, acht radiokanalen en het laatste popnieuws. Het bestaande 3VOOR12TV wordt omgedoopt in 3VOOR12 Central, een tweede kanaal, 3VOOR12 On Stage, staat volledig in het teken van live muziek en festivals.

In februari 2005 volgt, in samenwerking met de NPS, /Geschiedenis, het themakanaal dat de twintigste eeuw op journalistiek wijze in beeld brengt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in