Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezocht: eerlijke reclames voor jongeren

Reclamecampagnes die jongeren eerlijk voorlichten op financieel gebied maken vanaf nu kans op een PIRA. Aanmelden kan tot 31 december.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Stichting Weet Wat Je Besteedt (WWJB) is het brein achter de Positieve Invloed door Reclame Award (PIRA). Maart 2013 worden de eerste zes PIRA’s uitgereikt. Deze prijzen zijn voor reclamecampagnes die jongeren eerlijk vertellen over de financiële gevolgen van de aanschaf van een product of dienst. De categorieën waarin PIRA’s te winnen zijn beslaan vrije tijd, uiterlijk, gadgets, geldzaken en digitaal. Ook wordt er een PIRAAT uitgereikt aan een campagne die juist niet open is over de gevolgen van een aankoop.

related partner content for mobile comes here

Tot 31 december kan iedereen campagnes . Een vakjury bepaalt op basis daarvan de genomineerden. Jongeren kunnen daarna stemmen op de campagnes die volgens hen uitblinken in transparantie. De stichting hoopt dat de prijs bedrijven aanmoedigt om na te denken over de effecten van reclameverleidingen op jongeren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in