BMW/Mini naar JWT Amsterdam en Kingsday
Begin juni werd bekend dat BMW Group Nederland een bureaucompetitie uitschreef om het reclameaccount van BMW, Mini en BMW Motorrad, die alle drie bediend werden door JWT Amsterdam.
Het was de eerste keer in bijna 30 jaar dat BMW Group Nederland een pitch uitschreef: sinds 1983 was BMW en later Mini klant bij PPGH/Moussault, voorloper van het huidige JWT Amsterdam.
Er stonden zeven à acht bureaus op de longlist, op de shortlist bleven JWT Amsterdam, Kingsday en Lemz over.
Woordvoerder Diederik Reitsma, over de beslissing om BMW bij JWT Amsterdam te houden: ‘We hebben tijdens de pitch goede gesprekken en inspirerende presentaties gehad van Lemz en Kingsday, maar JWT Amsterdam heeft het voordeel en het nadeel van het bestaande bureau te zijn goed weten te benutten: dit bureau heeft ons tijdens het pitchproces het meest overtuigd met zijn goede ideeën, waardoor we met enthousiasme en vertrouwen met elkaar blijven werken.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaOver de keuze om Mini onder te brengen bij het ruim een jaar oude Kingsday zegt hij: ‘Mini verwacht dat de samenwerking met een klein en relatief jong bureau nog beter aansluit op de marketing-uitdagingen van het merk en de aansturing vanuit een relatief klein Mini-team. Ook zijn guerilla- en online marketing van groot belang voor de groei van het merk en met Kingsday verwacht Mini dit nog beter te kunnen invullen. De merkenscheiding tussen BMW en Mini vindt niet alleen plaatst in de interne organisatie en de dealerorganisatie, maar wordt nu ook doorgevoerd in de keuze voor een ander communicatiebureau.’
De meer dan 50 jaar oude slogan ‘BMW maakt rijden geweldig’ blijft, evenals de focus op sportiviteit en design, maar daarnaast profileert BMW zich sinds enige tijd nadrukkelijk met ‘Efficient Dynamics’, via groene labels, elektrische auto’s en verminderde CO2-uitstoot, zo vertelde Peter Haug, directeur Marketing van BMW Group Nederland, in juni aan Adformatie. Hij leidde de pitch samen met Chris Collet, directeur van Mini.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid