Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW/Mini naar JWT Amsterdam en Kingsday

De BMW/Mini pitch heeft twee winnaars opgeleverd: Kingsday krijgt Mini, terwijl BMW en BMW Motorrad blijven bij JWT Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin juni werd bekend dat BMW Group Nederland een bureaucompetitie uitschreef om het reclameaccount van BMW, Mini en BMW Motorrad, die alle drie bediend werden door JWT Amsterdam.
Het was de eerste keer in bijna 30 jaar dat BMW Group Nederland een pitch uitschreef: sinds 1983 was BMW en later Mini klant bij PPGH/Moussault, voorloper van het huidige JWT Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Er stonden zeven à acht bureaus op de longlist, op de shortlist bleven JWT Amsterdam, Kingsday en Lemz over.
Woordvoerder Diederik Reitsma, over de beslissing om BMW bij JWT Amsterdam te houden: ‘We hebben tijdens de pitch goede gesprekken en inspirerende presentaties gehad van Lemz en Kingsday, maar JWT Amsterdam heeft het voordeel en het nadeel van het bestaande bureau te zijn goed weten te benutten: dit bureau heeft ons tijdens het pitchproces het meest overtuigd met zijn goede ideeën, waardoor we met enthousiasme en vertrouwen met elkaar blijven werken.’

Over de keuze om Mini onder te brengen bij het ruim een jaar oude Kingsday zegt hij: ‘Mini verwacht dat de samenwerking met een klein en relatief jong bureau nog beter aansluit op de marketing-uitdagingen van het merk en de aansturing vanuit een relatief klein Mini-team. Ook zijn guerilla- en online marketing van groot belang voor de groei van het merk en met Kingsday verwacht Mini dit nog beter te kunnen invullen. De merkenscheiding tussen BMW en Mini vindt niet alleen plaatst in de interne organisatie en de dealerorganisatie, maar wordt nu ook doorgevoerd in de keuze voor een ander communicatiebureau.’

De meer dan 50 jaar oude slogan ‘BMW maakt rijden geweldig’ blijft, evenals de focus op sportiviteit en design, maar daarnaast profileert BMW zich sinds enige tijd nadrukkelijk met ‘Efficient Dynamics’, via groene labels, elektrische auto’s en verminderde CO2-uitstoot, zo vertelde Peter Haug, directeur Marketing van BMW Group Nederland, in juni aan Adformatie. Hij leidde de pitch samen met Chris Collet, directeur van Mini.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in