Ford kiest voor 'no logo'


Veel Amerikanen hebben het vertrouwen verloren in Ford. Het instorten van de economie, de sluiting van fabrieken: de Amerikaanse droom is een nachtmerrie gebleken en geen hart gaat meer sneller kloppen van het iconische blauwe merkteken.
Merkloos spotje
Maar de VS zijn aan de beterende hand. En met name de autoindustrie doet het goed. Marketingbudgetten zijn op een pre-crisisniveau, en daar profiterende bureaus direct van mee. Jan met de pet is echter nog sceptisch en slikt niet zomaar elke reclameboodschap, uithangbord van hetfailliet van het kapitalisme, als zoete koek. En juist die sceptici hoopt Farley te bereiken met het merkloze spotje. Niet het merk, maar de merkboodschap staat centraal: ‘Go Further’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Viral hit
Online is het filmpje in ieder geval al een succes. Met ruim drie miljoen kijkers stond het de eerste week van mei bovenaan de Ad Age Viral Video Chart. Overigens was het na acht dagen uit met de anonimiteit: op tv en online was de tweede Go Further-spot te zien, maar dan inclusief Ford branding. Farley: ‘We wilden critici een week de tijd geven om over het thema na te denken’. Ford zal tussen de 30 en 50 miljoen US dollar besteden om het Go Further-thema wereldwijd door te voeren.
bron: Brandchannel
De merkloze commercial
Het spotje mét branding
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid