Overslaan en naar de inhoud gaan

Ford kiest voor 'no logo'

(US) ‘Consumenten krijgen oogkleppen op bij het zien van ons logo.’ Jim Farley, global CMO Ford, vertelt in Brandchannel waarom de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel Amerikanen hebben het vertrouwen verloren in Ford. Het instorten van de economie, de sluiting van fabrieken: de Amerikaanse droom is een nachtmerrie gebleken en geen hart gaat meer sneller kloppen van het iconische blauwe merkteken.

related partner content for mobile comes here

Merkloos spotje
Maar de VS zijn aan de beterende hand. En met name de autoindustrie doet het goed. Marketingbudgetten zijn op een pre-crisisniveau, en daar profiterende bureaus direct van mee. Jan met de pet is echter nog sceptisch en slikt niet zomaar elke reclameboodschap, uithangbord van hetfailliet van het kapitalisme, als zoete koek. En juist die sceptici hoopt Farley te bereiken met het merkloze spotje. Niet het merk, maar de merkboodschap staat centraal: ‘Go Further’.

Viral hit
Online is het filmpje in ieder geval al een succes. Met ruim drie miljoen kijkers stond het de eerste week van mei bovenaan de Ad Age Viral Video Chart. Overigens was het na acht dagen uit met de anonimiteit: op tv en online was de tweede Go Further-spot te zien, maar dan inclusief Ford branding. Farley: ‘We wilden critici een week de tijd geven om over het thema na te denken’. Ford zal tussen de 30 en 50 miljoen US dollar besteden om het Go Further-thema wereldwijd door te voeren.

bron:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De merkloze commercial

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Het spotje mét branding

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in