Overslaan en naar de inhoud gaan

Van brand equity naar customer equity

Merken zijn er om klanten te dienen. En niet andersom.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken komen en gaan. Maar klanten (zouden moeten) blijven. Daarom zouden bedrijven meer moeten focussen op customer equity (de som van de levenslange waarden van alle klanten van het bedrijf, over alle bedrijfsmerken) en niet uitsluitend op brand equity (de som van de oordelen van klanten over immateriële kwaliteiten van het merk, positief of negatief). Hoe geef je vorm aan merkstrategieën waarin de klant daadwerkelijk centraal staat? Uit de praktijk van enkele toonaangevende bedrijven kunnen (zeven) richtlijnen worden afgeleid, waaronder: ‘Maak merkbeslissingen ondergeschikt aan klantenrelaties’, ‘Bouw merken rond klantsegmenten (en niet andersom)’ en ‘Ontwikkel de vaardigheden en mentaliteit om klanten door te sluizen naar andere bedrijfsmerken’.

related partner content for mobile comes here

Bron: Harvard Business Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in