Online kerstuitgaven stijgen fors


Volgens Forrester stijgen de online uitgaven in West Europa met 44 procent naar €13 miljard euro. In de VS is dat 10 miljard euro (13 miljard dollar). De groei zou vooral veroorzaakt worden door meer koopkrachtige online shoppers, een e-commerce push door traditionele retailers en de agressieve promotie van online winkels.
Engeland voert, net als vorig jaar, de online uitgaven aan; zij nemen 4, 2 miljard van het totaal voor hun rekening. Daar promoten grote retailers als Tesco en Sainsbury’s al vanaf september de online kerstinkoop. Engeland was vorig jaar goed voor 36 procent van de Europese online uitgaven, Duitsland voor 27. Duitsland stijgt dit jaar met 3,8 miljard naar 29 procent. Ook Frankrijk zit in de lift met 1,1 miljard (9 procent), net als Spanje dat zijn aandeel verdubbelt van 2 naar 4 procent. Nederland is goed voor 584 miljoen euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet meeste geld wordt naar verwachting uitgegeven aan reizen (21 procent van het totaal), met elektrische apparaten als goede tweede (17 procent).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid