Overslaan en naar de inhoud gaan

Optimel tevreden over Saunaspel

Campina zette virale marketing in voor de promotie van het drankje Optimel, en lanceerde daarvoor een online saunaspel. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Via de website () maken deelnemers dagelijks kans op een verwenpakket en een luxe verwenweekend. Spelers die drie gelijke foto’s schoonvegen achter de beslagen saunaramen winnen direct hun prijs. Voor elke winstkans dient de speler een vriend(in) per e-mail te attenderen op de actie. Elke speler kan maximaal vijf tips per dag verzenden.

related partner content for mobile comes here

De virale actie maakt onderdeel uit van een bredere thematische promotie. Vanaf 1 oktober t/m 28 februari 2005 geeft Campina namelijk bij aankoop van vier pakken Optimel drink, yoghurt, kwark of vla een tweede kaartje voor een sauna-arrangement gratis weg. Thema achter de campagne is Body & Care, waarmee Campina het merk Optimel hoopt te verbinden aan gezond genieten.

Patricia Schreurs, productmanager van Optimel: “Het virale spel blijkt een perfect middel om buzz te creëren rondom de Body & Care promotie. Op het hoogtepunt van de actie is mijn campagnedoelstelling van 25.000 verzonden tips in één dag overtroffen.”

Actiemarketingbureau Free for One bedacht het concept en ontwikkelde de saunapromotie. Energize, de interactieve marketingtak van het bureau, bedacht de strategie en maakte de actiesite () en het virale spel. De virale actie werd gestart door middel van een nieuwsbrief naar 8.000 consumenten. De promotie wordt vijf weken via de actieverpakking gecommuniceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in