Optimel tevreden over Saunaspel
Via de website (www.optimel.nl) maken deelnemers dagelijks kans op een verwenpakket en een luxe verwenweekend. Spelers die drie gelijke foto’s schoonvegen achter de beslagen saunaramen winnen direct hun prijs. Voor elke winstkans dient de speler een vriend(in) per e-mail te attenderen op de actie. Elke speler kan maximaal vijf tips per dag verzenden.
De virale actie maakt onderdeel uit van een bredere thematische promotie. Vanaf 1 oktober t/m 28 februari 2005 geeft Campina namelijk bij aankoop van vier pakken Optimel drink, yoghurt, kwark of vla een tweede kaartje voor een sauna-arrangement gratis weg. Thema achter de campagne is Body & Care, waarmee Campina het merk Optimel hoopt te verbinden aan gezond genieten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaPatricia Schreurs, productmanager van Optimel: “Het virale spel blijkt een perfect middel om buzz te creëren rondom de Body & Care promotie. Op het hoogtepunt van de actie is mijn campagnedoelstelling van 25.000 verzonden tips in één dag overtroffen.”
Actiemarketingbureau Free for One bedacht het concept en ontwikkelde de saunapromotie. Energize, de interactieve marketingtak van het bureau, bedacht de strategie en maakte de actiesite (www.optimel.nl) en het virale spel. De virale actie werd gestart door middel van een nieuwsbrief naar 8.000 consumenten. De promotie wordt vijf weken via de actieverpakking gecommuniceerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid