Zin voor 55-plussers
De uitgever afficheert Zin als een ‘multimediaal merk’. Het moet de 55-plusser helpen bij ‘lastige’ (Bourgondische keuzes als: kopen we een caravan of een boot? En hoe verzekeren we dat? Wordt het een reisje naar Zuid-Frankrijk dit jaar, of Spanje?
Zin geeft informatie over vrijetijdsbesteding, reizen, gezondheid, geldzaken en heeft aandacht voor ‘helden van de doelgroep’. In het eerste nummer zin dat onder meer Pieter van Vollenhoven en Ard Schenk, in het tweede nummer komen Albert Heijn en Anton Geesink aan het woord.
Behalve het tijdschrift komen er ook Zin-evenementen, Zin-cursussen en uiteraard een internetsite.
De doelgroep van 55-plussers bestaat momenteel uit 5 miljoen consumenten, maar groeit vanaf 2025 naar verwachting tot meer dan 7,5 miljoen consumenten. Al in 2006 vindt er een belangrijke verschuiving plaats: meer mensen gaan met pensioen dan dat er nieuwe mensen de arbeidsmarkt betreden. Verder is bekend dat de groep 55-plussers bijna 80 procent van het besteedbaar inkomen van de Nederlandse bevolking bezit. Immers, de hypotheek is vaak op die leeftijd afgelost en deze doelgroep heeft in het verleden nog leren sparen. Uit onderzoek blijkt bovendien dat de consument tussen de 50 en 69 jaar het lekkerst in z'n vel zit - de kinderen zijn zelfstandig en men kan zich volledig oriënteren op het stoppen met werken (of is reeds gestopt met werken), waardoor nieuwe keuzemogelijkheden en vrijheden ontstaan.
ZIN telt 180 pagina’s en is vanaf 4 november verkrijgbaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid