Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola verhoogt marketingbudget

Frisdrankgigant Coca-Cola verhoogt vanaf 2005 het marketingbudget met zo’n 350 tot 400 miljoen dollar. Ceo E. Neville Isdell meldt dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Momenteel spendeert Coca-Cola wereldwijd zo’n 1 miljard dollar. Isdell noemt de marketingoperatie ‘The Coca-Cola Manifesto for Change’. Hij belooft verder onder meer wereldwijde volumegroei voor de lange termijn en een duidelijke visie in de marketing van het concern.

related partner content for mobile comes here

Hij meldt dat het ‘manifest’ bedoeld is om actie te ondernemen, maar niet om een radicale strategieverandering in gang te zetten. ‘Het manifest is gericht op veranderingen in de executie, allemaal gecentreerd rond ‘the revival of an icon’.

Marketingbaas Chuck Fruit zegt dat de advertising van Coca-Cola niet overal zo effectief is geweest. Een aantal van de bureaus die werken voor het merk is gebrieft om Coca-Cola als ‘icoon’ neer te zetten. Fruit wil niet zeggen welke bureaus dat zijn (Adweek).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in