Overslaan en naar de inhoud gaan

“Koophuis” geen merknaam

Koophuis Nederland uit Amersfoort is door de kort geding rechter in Lelystad in het ongelijk gesteld. Koophuis wilde dat het een makelaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De rechter voelde niets voor een verbod. In zijn vonnis wijst hij erop dat de naam ‘koophuis' gewoon een woord is dat in de Dikke van Dale voorkomt en dus gangbaar is in het gewone taalgebruik. Daar komt bij dat de ondernemer uit Almere er het woord ‘markt' aan heeft toegevoegd, zodat gevaar voor verwarring van beide bedrijven niet te duchten is.

related partner content for mobile comes here

Koophuis Nederland had vorige week in kort geding geëist dat zijn concurrent de naam Koophuismarkt moest laten vallen en ook zijn website onder die naam moest opheffen. De namen zouden teveel op elkaar lijken. Het bedrijf uit Amersfoort doet evenals de ander in makelaardij. Het heeft 38 franchisenemers en probeert sinds 1986 zijn naam in de markt te zetten. Hiervoor beschikt het over een reclamebudget van 400.000 euro per jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in