Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of Flop: de social media-banner

Detroit Media ontwikkelde een banner waarin een 'social media-mogelijkheid' is verwerkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Detroit Media ontwikkelde een banner waarin een is verwerkt.

related partner content for mobile comes here

Voor BelCompany bijvoorbeeld werd dat een banner met een Twitter-knop. Consumenten konden hun netwerk laten weten dat je een Nokia N900 met 12 maanden gratis internet kon krijgen...

Ook Thomas Cook maakt gebruik van social media banners.

Door de iconen van sociale netwerken toe te voegen aan de uiting, kunnen adverteerders hun campagnes ook verspreiden over de sociale netwerken, aldus de bedenkers van dit concept.

De resultaten zijn volledig meetbaar, en volgens Detroit Media zie je ook wat het word-of-mouth effect uiteindelijk oplevert aan concrete bezoekers of extra omzet. Adverteerders krijgen dus inzage in het social effect, zonder daarvoor extra budget te hoeven reserveren.

Telecomretailer BelCompany deed mee aan een demo, eind 2009. Resultaten worden niet gegeven, maar de telecomretailer rust zijn display-advertenties vanaf nu uit met een social-knop. Kennelijk deed het iets voor de exposure en leverde de “post-social sales” ook wat op.

Jeroen de Vink, manager e-commerce BelCompany ‘De mogelijkheid die de social media-banner biedt om inzage te krijgen hoe je merk op sociale netwerken leeft, zonder daar apart budget voor te reserveren, is van zeer veel waarde voor de onlinedisplaycampagnes van BelCompany. En dat is nog afgezien van het feit dat het extra sales oplevert.’

Ik vraag me af of het echt werkt. Zullen consumenten dit soort banners gaan pushen op hun social network? En zit je netwerk te wachten op zulke boodschappen?

Een social knop op de banner: slim bedacht, of te makkelijk gedacht? Wat denken jullie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in