Top of Flop: de social media-banner
Detroit Media ontwikkelde een banner waarin een 'social media-mogelijkheid' is verwerkt.
Voor BelCompany bijvoorbeeld werd dat een banner met een Twitter-knop. Consumenten konden hun netwerk laten weten dat je een Nokia N900 met 12 maanden gratis internet kon krijgen...
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOok Thomas Cook maakt gebruik van social media banners.
Door de iconen van sociale netwerken toe te voegen aan de uiting, kunnen adverteerders hun campagnes ook verspreiden over de sociale netwerken, aldus de bedenkers van dit concept.
De resultaten zijn volledig meetbaar, en volgens Detroit Media zie je ook wat het word-of-mouth effect uiteindelijk oplevert aan concrete bezoekers of extra omzet. Adverteerders krijgen dus inzage in het social effect, zonder daarvoor extra budget te hoeven reserveren.
Telecomretailer BelCompany deed mee aan een demo, eind 2009. Resultaten worden niet gegeven, maar de telecomretailer rust zijn display-advertenties vanaf nu uit met een social-knop. Kennelijk deed het iets voor de exposure en leverde de “post-social sales” ook wat op.
Jeroen de Vink, manager e-commerce BelCompany ‘De mogelijkheid die de social media-banner biedt om inzage te krijgen hoe je merk op sociale netwerken leeft, zonder daar apart budget voor te reserveren, is van zeer veel waarde voor de onlinedisplaycampagnes van BelCompany. En dat is nog afgezien van het feit dat het extra sales oplevert.’
Ik vraag me af of het echt werkt. Zullen consumenten dit soort banners gaan pushen op hun social network? En zit je netwerk te wachten op zulke boodschappen?
Een social knop op de banner: slim bedacht, of te makkelijk gedacht? Wat denken jullie?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid