Internettrends 2010: location based services, mobiel internet en usability


200 internetprofessionals stemden over de trends die voor 2010 ‘hot-or-not’ zijn. De uitslag is volgens het internetadviesbureau interessant aangezien het voorspelt waarin de internetgemeenschap gaat investeren in 2010.
Gezamenlijk hebben 200 internetprofessionals bepaald welke onderwerpen ‘hot’ zijn voor 2010. Dat deden zij op 14 januari in Dauphine, te Amsterdam. De stemmen zijn vastgelegd met behulp van een stemkastje. Hierdoor kreeg het publiek direct inzicht in de resultaten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe internetprofessionals hebben een top 10 internettrends samengesteld uit totaal 40 onderwerpen, samengesteld door Jungle Minds.
Top 10 internettrends voor 2010:
Onderwerpen die het minst scoorden, waren Bing (12%), Google wave (32%), Widgets (34%), Corporate blogging (37%), Social media advertising (43%) en wiki’s (43%).
De 40 onderwerpen waren: Google Adwords, Usability, E-readers, Engagement, Affiliate marketing, Twitter, Mobile commerce, A/B testing, Mobiel internet, Apps, Augmented reality, Online reputatie management, Widgets, Behavioural targeting, Internet Scorecard, Interactieve video, Open ID, Social commerce, Social Media Advertising, Wiki's, Google wave, Live chat, User generated content, Location Based Services, Mobile advertising, Co-creatie, Corporate blogging, Targeted email marketing, Rich internet, Webcare, Facebook, Web analytics, RFID, Google Phone, Viral marketing, Bing, Social Media Marketing en Video reviews.
Tijdens het evenement besprak Geert-Jan Smits, directeur van Jungle Minds, drie internettrends die het bureau zelf signaleert, en die ook zijn opgenomen in het boek Finest Fifty e-commerce 2010.
1. Real time commerce. Het internet wordt steeds actueler. We zien de opkomst van real time banners, real time Adwords campaigns en real time nieuwsbrieven. In alle gevallen worden actuele gegevens getoond, zoals prijzen, acties of voorraden. Ook zien we binnen afzienbare tijd live ervaringen van medeconsumenten op webshops verschijnen.
2. Open commerce. Consumenten hoeven in de toekomst niet voor welke website of webshop een account aan te maken. De persoon maakt één digitaal identiteitsbewijs en legt op één centrale plek al zijn persoonlijke gegevens en voorkeuren vast. Deze digitale identiteit kan hij gebruiken om in te loggen of om formulieren automatisch in te vullen. In 2010 zien we de eerste stappen in de richting van drempelloze herkenning, ofwel open ID.
3. Omnipresence. Informatie en communicatie zullen meer en meer overal beschikbaar zijn. Via elk medium (desktop, website, blog, portal, sociale netwerken, email) als via elk apparaat: PC, E-reader, mobiel, Tablet PC, game console, et cetera. Het is de uitdaging voor de aanbieder om daar te zijn waar de klant zich bevindt, altijd en overal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid