Overslaan en naar de inhoud gaan

Internettrends 2010: location based services, mobiel internet en usability

De drie belangrijkste trends voor 2010 zijn location based services, mobiel internet en usability. Zo onderzocht Jungle Minds.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

200 internetprofessionals stemden over de trends die voor 2010 ‘hot-or-not’ zijn. De uitslag is volgens het internetadviesbureau interessant aangezien het voorspelt waarin de internetgemeenschap gaat investeren in 2010.

related partner content for mobile comes here

Gezamenlijk hebben 200 internetprofessionals bepaald welke onderwerpen ‘hot’ zijn voor 2010. Dat deden zij op 14 januari in Dauphine, te Amsterdam. De stemmen zijn vastgelegd met behulp van een stemkastje. Hierdoor kreeg het publiek direct inzicht in de resultaten.

De internetprofessionals hebben een top 10 internettrends samengesteld uit totaal 40 onderwerpen, samengesteld door Jungle Minds.

Top 10 internettrends voor 2010:

Onderwerpen die het minst scoorden, waren Bing (12%), Google wave (32%), Widgets (34%), Corporate blogging (37%), Social media advertising (43%) en wiki’s (43%).

De 40 onderwerpen waren: Google Adwords, Usability, E-readers, Engagement, Affiliate marketing, Twitter, Mobile commerce, A/B testing, Mobiel internet, Apps, Augmented reality, Online reputatie management, Widgets, Behavioural targeting, Internet Scorecard, Interactieve video, Open ID, Social commerce, Social Media Advertising, Wiki's, Google wave, Live chat, User generated content, Location Based Services, Mobile advertising, Co-creatie, Corporate blogging, Targeted email marketing, Rich internet, Webcare, Facebook, Web analytics, RFID, Google Phone, Viral marketing, Bing, Social Media Marketing en Video reviews.

Tijdens het evenement besprak Geert-Jan Smits, directeur van Jungle Minds, drie internettrends die het bureau zelf signaleert, en die ook zijn opgenomen in het boek Finest Fifty e-commerce 2010.

1. Real time commerce. Het internet wordt steeds actueler. We zien de opkomst van real time banners, real time Adwords campaigns en real time nieuwsbrieven. In alle gevallen worden actuele gegevens getoond, zoals prijzen, acties of voorraden. Ook zien we binnen afzienbare tijd live ervaringen van medeconsumenten op webshops verschijnen.

2. Open commerce. Consumenten hoeven in de toekomst niet voor welke website of webshop een account aan te maken. De persoon maakt één digitaal identiteitsbewijs en legt op één centrale plek al zijn persoonlijke gegevens en voorkeuren vast. Deze digitale identiteit kan hij gebruiken om in te loggen of om formulieren automatisch in te vullen. In 2010 zien we de eerste stappen in de richting van drempelloze herkenning, ofwel open ID.

3. Omnipresence. Informatie en communicatie zullen meer en meer overal beschikbaar zijn. Via elk medium (desktop, website, blog, portal, sociale netwerken, email) als via elk apparaat: PC, E-reader, mobiel, Tablet PC, game console, et cetera. Het is de uitdaging voor de aanbieder om daar te zijn waar de klant zich bevindt, altijd en overal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in