Overslaan en naar de inhoud gaan

Grensgeval

Bill o'Reilly van Fox news schilderde in een actualiteitenprogramma Amsterdam af als een beerput vol moordenaars en drugsdealers. In…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bill o'Reilly van Fox news schilderde in een Amsterdam af als een beerput vol moordenaars en drugsdealers. In reactie daarop kwam er een filmpje op youtube waarin aan de hand van harde cijfers werd getoond hoe de vork werkelijk in de steel zit: op veel van de genoemde onderwerpen scoort Amsterdam stukken beter dan de Verenigde Staten.

related partner content for mobile comes here

Het filmpje zou gemaakt zijn door twee verontwaardigde amsterdammers. Uit een in het Parool blijkt nu dat het ATCB (Amsterdam Toerisme & Congres Bureau) achter het filmpje zat. Maar dat dus niet openlijk liet zien.Is dit nou een geoorloofde vorm van belangenbehartiging? Moet een op promotie gerichte organisatie niet met open vizier de publiciteit zoeken? De directeur van het ATCB is van mening dat voor hem vooral het resultaat telt, maar ik geef hem daar geen gelijk in. Juist als je mengt in een discussie waarin het gaat over feiten versus propaganda en manipulatie moet je voorkomen dat je op enige manier van hetzelfde kan worden verweten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in