Overslaan en naar de inhoud gaan

Van een Top 10 Augmented Reality van 2009, naar een bijna sci-fi voorspelling voor 2010

In 2009 is Augmented Reality in mijn ogen de meest spectaculaire nieuwe manier van (product)promotie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik las over voorbeelden om je product in de kijker te spelen. Ik raakte er ontzettend door geïnspireerd (vooral en die van vind ik heel leuk) en ben nieuwsgierig naar Nederlandse implementaties. Je kunt je product, dienst of merk ‘quasi real-life’ aan je doelgroep tonen. Je hoeft je doelgroep niet meer naar een winkel te laten komen om een groot deel van de functies, onderdelen of UPS’s te laten zien. En om het nog idealer te maken kun je ook de context naar blieven controleren.

related partner content for mobile comes here

Ik ben benieuwd naar hoe Augmented Reality gebruikt zal worden i.c.m. social media. Welke rol zal Augmented Reailty in Virals? Welke combinaties met Twitter, print, outdoor, games en televisie zullen we te zien krijgen? Én hoe zal AR inspelen op de mogelijkheden voor op je mobiel. Want vooral mobiel en AR is natuurlijk een match made in heaven.

Ik zie bijvoorbeeld een applicatie van de KunstFabriek zo voor me. Je houdt je telefooncamera op de muur boven de bank gericht en een slide show speelt zich af met schilderijen die beschikbaar zijn. Je klikt op ‘koop’ en hij wordt je toegestuurd (als het al niet bestaat natuurlijk). Dat kun je dus ook doen voor bedden, stoelen, banken en eigenlijk je complete huisraad. Check maar eens hoe dat doet v.w.b. montage en natuurlijk ' live' in je . De natte droom van iedere marketeer. En dan heb ik het nog niet eens over ... Of .

Dus ga er maar eens aan staan als marketeer in 2010! Ik denk (hoop) dat we een fantastisch aantal mooie combinaties van media zullen gaan zien. De media inzet kan bijvoorbeeld zo verlopen: outdoor wordt er reclame gemaakt voor een printcampagne in de krant die je voor je pc camera houdt. Op televisie zie je de resultaten van de Augmented Reality. Er wordt over getwitterd, de website of app. wordt doorgestuurd. Je kunt je vrienden de AR resultaten cadeau doen of mee plagen. In de schoolbanken, guerrilla of real life met je mobiele app spelen en de resultaten posten op je LinkedIn, Hyves of Facebook profiel. en en deden het al. Who’s Next?

Die mogelijkheden bestaan dus al. Maar het kan nóg verder. Ik zie in 2010 een Hans Breuker The Movie via een AR applicatie. Een verregaande gepersonaliseerde marketingcampagne. Waarin mijn hele fysieke lichaam een rol speelt (ingescant via bijvoorbeeld de ) en mijn complete privé en zakelijke interesseveld die verzameld is uit internet databases.
Hans Breuker The Movie gaat helemaal over mezelf. Het hoofdthema is bijvoorbeeld een presentatie waarin ik mezelf zie spreken voor een zaal met marketeers over AR :-). Ik doe dat met een hele interessante nieuwe applicatie van Apple die ik nog niet ken, op een beamer van Sony die interactief is en op mijn spreken reageert. Ik heb kleren aan die ik misschien mooi vind en ik draag een horloge dat wel naar mijn smaak is. Ik rij naar huis in een auto die speciaal voor mij is gecustomized en met een speciale actie-code aan mij wordt aangeboden. Het huis waar ik in thuiskom is hetzelfde maar anders ingericht. De krant die op de deurmat ligt, is aan míj gericht met op mijn interesse toegespitste onderwerpen. Alles wat ik draag en gebruik zal te koop zijn met een simpele druk op de knop!

2010 klinkt al zo science fiction, ik ben benieuwd of het ook zo zal zijn!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in