Ode aan Peter Kentie


Het is inspirerend als mensen enthousiast zijn. En er is geen onderwerp waar veel (jonge) mensen de laatste tijd zo enthousiast over zijn als social media.
Gevaar van dergelijk enthousiasme kan zijn dat een dergelijk onderwerp verwordt tot een religie waar men zich volledig maar ook kritiekloos aan overgeeft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het resultaat is vele, vele uren bezig zijn met soms relevante maar veel vaker volkomen irrelevante korte of langere ontboezemingen, waarvan ik me voortdurend afvraag wie daar opzit te wachten.
Het heerlijke van Peter Kentie, en daarom hou ik van hem, is dat hij enthousiast is over social media als marketingcommunicatie-instrument maar daar relativerend mee om kan gaan en daar heel nuchter over kan presenteren. In een klein half uurtje schetste hij de activiteiten van PSV op communicatiegebied, waarbij hij er vooral blijk van gaf heel veel te begrijpen van de (potentiële) PSV-fan. Een verademing.
Dat hij vervolgens op een slimme wijze alle eindjes van on- en offline communicatiemiddelen aan elkaar weet te knopen en in het volle besef blijkt te zijn hoe een en ander te commercialiseren, vertelt hij met een prettige vanzelfsprekendheid en relativering.
Na 2987 lezingen te hebben gehoord , ben ik niet vaak meer enthousiast. Maar van Peter Kentie hou ik.
Erik Triesscheijn
algemeen directeur
ARA
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid