Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe NIMA B2B Expertgroep

Business-to-business marketing (B2B) brengt geheel andere marketingprocessen met zich mee dan business-to-consumer marketing (B2C).…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al lange tijd loopt er een discussie over de structurele verschillen tussen Business-to-business marketing (B2C) en Business-to-business marketing (B2B) en het gemis aan goede educatie, aandacht en best practices voor de laatste. Veel van de traditionele marketing educatie, voorbeelden, awards, rolmodellen alsmede postings op dit blog zijn B2C gericht. Dit terwijl de B2B marketing populatie in omvang, belang en rol in de organisatie steeds verder toeneemt en professionaliseert, maar ook totaal andere marketingprocessen met zich mee brengt.

related partner content for mobile comes here

Om dit gat op te vullen startte NIMA onlangs een expertgroep die zich geheel richt op marketing thema’s binnen B2B markten. In lijn met de nieuwe strategie van het NIMA heeft deze groep heeft de ambitie hét platform te vormen voor senior professionals die B2B marketing willen optimaliseren en kennis willen delen.

NIMA B2B gaat in 2010 voortvarend van start. Zo organiseert de expertgroep open themasessies over onder andere Accountability, Business Creation en Lead Management. Uiteraard allemaal binnen de context van B2B markten en marketing. Verder worden er in het voor- en najaar besloten intervisiesessies georganiseerd. Dit zijn kleinschalige bijeenkomsten waar B2B professionals actuele situaties uit hun eigen bedrijfsomgeving voorleggen aan collega-marketeers. Onderwerpen hiervoor kunnen aangedragen worden door de leden zelf.

Het plan is door actief kennis en ideeën uit te wisselen weer nieuwe inspirerende bijeenkomsten en andere vormen van kennisdeling op te starten om B2B marketing verdere te verankeren.

Strategische B2B professionals die een bijdrage willen leveren aan de optimalisering van B2B marketing kunnen zich aanmelden via http://www.nima.nl/emailservice.

En als nieuwe expertgroep is NIMA B2B natuurlijk ook actief op LinkedIn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in