Nieuwe NIMA B2B Expertgroep


Al lange tijd loopt er een discussie over de structurele verschillen tussen Business-to-business marketing (B2C) en Business-to-business marketing (B2B) en het gemis aan goede educatie, aandacht en best practices voor de laatste. Veel van de traditionele marketing educatie, voorbeelden, awards, rolmodellen alsmede postings op dit blog zijn B2C gericht. Dit terwijl de B2B marketing populatie in omvang, belang en rol in de organisatie steeds verder toeneemt en professionaliseert, maar ook totaal andere marketingprocessen met zich mee brengt.
Om dit gat op te vullen startte NIMA onlangs een expertgroep die zich geheel richt op marketing thema’s binnen B2B markten. In lijn met de nieuwe strategie van het NIMA heeft deze groep heeft de ambitie hét platform te vormen voor senior professionals die B2B marketing willen optimaliseren en kennis willen delen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNIMA B2B gaat in 2010 voortvarend van start. Zo organiseert de expertgroep open themasessies over onder andere Accountability, Business Creation en Lead Management. Uiteraard allemaal binnen de context van B2B markten en marketing. Verder worden er in het voor- en najaar besloten intervisiesessies georganiseerd. Dit zijn kleinschalige bijeenkomsten waar B2B professionals actuele situaties uit hun eigen bedrijfsomgeving voorleggen aan collega-marketeers. Onderwerpen hiervoor kunnen aangedragen worden door de leden zelf.
Het plan is door actief kennis en ideeën uit te wisselen weer nieuwe inspirerende bijeenkomsten en andere vormen van kennisdeling op te starten om B2B marketing verdere te verankeren.
Strategische B2B professionals die een bijdrage willen leveren aan de optimalisering van B2B marketing kunnen zich aanmelden via http://www.nima.nl/emailservice.
En als nieuwe expertgroep is NIMA B2B natuurlijk ook actief op LinkedIn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid