Overslaan en naar de inhoud gaan

Foursquare als klantenbinding?

Twitteren is door Onze Taal nog niet uitgeroepen als woord van het jaar of de volgende hype kondigt zich alweer aan: FourSquare. Een nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat zijn de mogelijkheden? Foursquare lijkt een beetje op een spel. Bij elk café of restaurant waar je bent kan je twitteren dat je daar bent. En hoe vaker je dat meldt, hoe meer punten je verzamelt. Handig is dat je op foursquare kunt zien waar je vrienden zitten. Je loopt de Reguliersdwarsstraat in en je ziet op FourSquare dat de meeste bekenden in de ARC aan de cocktails zitten. Handig om te weten. Nog leuker is dat je tips voor bezoekers achter kunt laten. “Neem hier de pompoensoep”, bijvoorbeeld. Of “Na twaalf uur veranderd dit restaurant in een club”. En je kunt natuurlijk de tips lezen die anderen hebben achtergelaten.

related partner content for mobile comes here

Bijkomend effect is dat je punten kunt verdienen hoe vaker je in een bepaalde locatie bent. Als jij degene bent die het vaakst via Foursquare in een bepaald café bent, dan wordt je “mayor”. Fijn, denk je dan. Het café kan er voor kiezen daar wat tegenover te stellen. Bijvoorbeeld korting op de drank. En zelfs gratis consumpties. Dat klinkt interessant. Dit fenomeen blijkt in de VS al een grote hit. In veel steden kun je daar op Foursquare. In Nederland heeft alleen Amsterdam een eigen ingang, maar de verwachting is dat dit snel zal verbreden. Wat gaat dit opleveren? En welke bedrijven zijn bereid hier in te stappen met aanbiedingen? Of zijn wij Nederlanders allergisch voor deze vormen van klantenbinding?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in