Hero trekt radiocommercial terug


Fruitdrankmerk Fruit2day van Hero trekt op aandringen van de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) een radiocommercial terug waarin Jan-Peter Balkenende wordt gepersifleerd.
Balkenende zou niet blij zijn met de commercial voor het fruitdrankje, waarin hij zogenaamd aan het woord komt. In de commercial vertelt 'Balkenende' over zijn zware ochtend waarbij zaken als het Irak-dossier, Wouter Bos en zijn kapsel aan de orde komen. Een flesje van het fruitdrankje Fruit2day geeft de fictieve premier vervolgens weer de hele middag energie om 'zijn straatje schoon te vegen'. De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft volgens Hero op de intrekking aangedrongen, melde het bedrijf dinsdag. Volgens een woordvoerder van Hero wordt de knipoog van de commercial door de RVD niet gewaardeerd: 'Erg jammer.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVia de site van Beyenmeyer, het bureau van Fruit2day, is de commercial nog te beluisteren.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid