Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung kiest Media Republic

Samsung Mobile heeft Media Republic geselecteerd als 'lead agency' voor de Benelux. De eerste uiting is een interactieve abri die inhaakt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Media Republic won Samsung na een pitch waaraan ook Saatchi&Saatchi/Arc, Quince, Combinatie van Factoren en Make meededen. Hiervoor werkte Samsung samen met verschillende bureaus.

related partner content for mobile comes here

De eerste uiting die Media Republic afleverde in samenwerking met 2010 en Bitmove, is een interactieve abri die in Amsterdam en Utrecht te zien is. De abri haakt in op de Olympische Spelen. Passanten kunnen een virtuele schanssprong maken. Het resultaat is een filmpje dat kan worden doorgestuurd naar jezelf of naar vrienden. De actie maakt deel uit van een Olympische reclamecampagne van Samsung. De speciaal geprepareerde ‘SkiAbri’s’ van exploitant JCDecaux worden zo ingezet om het Olympische Pakket met de telefoons Omnia Qwerty en de Omnia II (uitgerust met Olympische widget) onder de aandacht te brengen. De campagne heeft als thema ‘Experience the Olympics, wherever you are’.

De abri’s zijn uitgerust met een interactief touchscreen dat er (in combinatie met de poster) uitziet als de Samsung Omnia Qwerty en beschikken over twee webcams op verschillende hoogtes, zodat ook kinderen een virtuele skisprong kunnen maken.

Credits

Opdrachtgever: Samsung Mobile
Bureau: Media Republic & 2010amsterdam ism Bitmove
Klant: Erwin van der Valk, Caroline Teengs, Sanne Troost
Account: Ivo Bakhuys (Media Republic), Jessica Iken (Bitmove),
Strategie & Creatie: Bas Verhart, Joost Sipkema, Mischa Schreuder, Ramon Stalenhoef (Media Republic ism 2010amsterdam)
Uitwerking en productie: Bitmove
RTV: Spark Creative Works (Rupert Britton)
Media: JCDecaux Innovate, Starcom

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in