Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Jongeren willen snelheid en overzicht op een nieuwssite’

Wie jongeren aan zijn nieuwssite wil binden, zorgt ervoor dat de homepage overzichtelijk is georganiseerd en de krantenkoppen snel gelezen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek was gericht op jongeren tussen de 18 en 30 jaar. Door middel van een online enquête is onderzocht welke voorkeur jongeren hebben bij de opmaak van de homepage van een nieuwssite.

related partner content for mobile comes here

Uit de resultaten blijkt dat het model klopt en de houding van jongeren (voor 51%) voorspeld kan worden aan de hand van de overzichtelijkheid en snelheid. Hoe overzichtelijker en sneller de krantenkoppen gelezen kunnen worden des te positiever de jongeren een nieuwssite waarderen.

Op de vraag naar de twee favoriete nieuwssites van de jongeren kwam nieuwssite Nu.nl als hoogst genoteerde uit de bus (69%). De tweede favoriete nieuwssite bleek de site van de NOS te zijn, gevolg door de sites van de Telegraaf en het AD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in