Communicatie Poll: social media en de raadsverkiezingen


Veel gemeenten blijken volgens een bericht van het ANP terughoudend in het gebruik van social media om onder meer jongeren die voor het eerst gaan stemmen, naar de stembussen te krijgen voor de komende raadsverkiezingen. Daaraan is de Communicatie Poll van deze week gewijd. De stelling 'Gemeenten moeten social media gebruiken om meer jongeren naar de stembus te lokken'. (zie homepage rechterkolom)
De stelling van vorige week was ook gewijd aan de inzet van een social medium om de aandacht van jongeren te krijgen, namelijk het Twitter-initiatief van CPNB. De stelling luidde 'CPNB wil jongeren met een twitterwedstrijd interesseren voor Nederlandse literatuur. Heeft dit slagingskans?'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHierover waren de meningen nagenoeg gelijk verdeeld. Een iets grotere meerderheid van 53 procent meende van wel en koos voor ‘Goed idee, leesbevordering via twitter sluit aan bij de leefwereld van jongeren’. Een iets kleinere helft van 47 procent vond van niet en koos als antwoord ‘Onzin, mensen worden alleen ‘gegrepen’ door boeken, door die boeken zelf’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid