Overslaan en naar de inhoud gaan

Sven Kramer, Twitter en geld

Ik zat achter de computer, tv op de achtergrond en uiteraard stond mijn Tweetdeck aan. ‘Werd Sven Kramer zojuist verkeerd gedirigeerd?’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sven Kramer stond binnen no time op no1 in de Trending Topics. Wereldwijd. En dat zonder #. Twitter is een live raadpleging van de heersende stemming. Het is het dorpsplein van oud Rome. En ik vermoed dat het dat alleen maar meer zal worden. Ik kijk nu al uit naar de nieuwe verkiezingen.
Maar ik ben ook benieuwd naar wie nieuwe manieren zal vinden om gebruik te maken van algehele stemmingen van de bevolking. Maar ook in het klein: ik zou bijvoorbeeld persoonlijke (commerciele) replys willen ontvangen op mijn Tweets. Bijvoorbeeld: ‘mijn God, ik lijk wel een laken zo wit zie ik eruit!’. En dan een coupon van een zonnebank gemaild krijgen. Dat soort dingen.

related partner content for mobile comes here

Het merk Sven Kramer
Maar om terug te komen op het onderwerp. Het merk Sven Kramer. Te vroeg om er al marketingtechnisch over te praten? Ach, laten we eerlijk zijn, er zijn altijd ergere dingen. Eruit zien als een wit laken, om maar wat te noemen.

Ik zag een interview met de zakenbehartiger van Sven Kramer. Na de Spelen worden er Sven Kramer gerelateerde producten op de markt gezet. En wat denk ik nu? Waarschijnlijk hetzelfde als jij. De natte (koude) droom van elke marketeer, een echt sprookje. Sven Kramer, de gevallen held. Hij is een echte winnaar en toch voelen we met hem mee. Sven Kramer komt als held naar Nederland. En dan niet een die alles gewonnen heeft, maar een die we ook een hart onder de riem moeten steken. Want iemand die alleen maar wint is toch een stuk minder sympathiek. Ik hoor kassa’s rinkelen.

Essent
En ohja, dan nog mijn complimenten voor Essent. Een commercial direct na het verlies. ‘Sven, jammer geen gouden medaille. Maar wij en de rest van Nederland staan nog steeds achter je’. Context. Relevantie. Merkbinding. Niets dan lof... Alhoewel: het is toch jammer dat de website niet up to date is. Geen Twitter feeds. Geen nieuw nieuws. Geen relatie met de reclame. Foutje. Maar goed, iedereen kan fouten maken. Dat is vandaag toch wel weer bewezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in