VEA Top of Flop: de tussenstand
Op 18 februari worden de resultaten gepresenteerd en bediscussieerd in uitgaansgelegenheid Panama te Amsterdam, en geven vertegenwoordigers van reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders hun visie op 2010.
Vooruitlopend op deze sessie alvast enkele opvallende tussentijdse resultaten:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaZo lijkt een nipte meerderheid dit jaar minder tijd en geld te investeren in TV-reclame. Ook telemarketing en print-reclame staan in het rood en kunnen in 2010 rekenen op minder fans.
Waarschijnlijk gaat dit vrijgekomen budget dan voor een groot deel naar online advertising, want maar liefst 78 procent van de respondenten verwacht hiermee drukker te zijn in 2010.
Het is daarbij opvallend dat bijna alle vormen van online communicatie in de lift omhoog zitten. Zelfs Twitter, dat tijdens een eerdere Evolve-sessie nog als Flop werd afgeserveerd. Eigenlijk is er maar 1 duidelijke daler in de online categorie en dat zijn de banners. Misschien komt dat wel omdat reclamemakers meer effect willen bereiken, met minder irritatie, aldus de onderzoekers.
Meedoen aan het onderzoek kan nog steeds.
Kom op 18 februari naar Panama en discussieer vanaf 16.00 mee met o.a. Igor Milder (managing director LBi Lost Boys), Linda Boks (CEO ZenithOptimedia), Willem van der Schoot (managing director LEMZ) en Pieter Waller (senior brand manager Bacardi).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid