Overslaan en naar de inhoud gaan

VEA Top of Flop: de tussenstand

Honderden respondenten hebben inmiddels het Top of Flop 2010 onderzoek ingevuld waarmee VEA Evolve een antwoord gaat geven op de vraag waar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 18 februari worden de resultaten gepresenteerd en bediscussieerd in uitgaansgelegenheid Panama te Amsterdam, en geven vertegenwoordigers van reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders hun visie op 2010.

related partner content for mobile comes here

Vooruitlopend op deze sessie alvast enkele opvallende tussentijdse resultaten:

Zo lijkt een nipte meerderheid dit jaar minder tijd en geld te investeren in TV-reclame. Ook telemarketing en print-reclame staan in het rood en kunnen in 2010 rekenen op minder fans.

Waarschijnlijk gaat dit vrijgekomen budget dan voor een groot deel naar online advertising, want maar liefst 78 procent van de respondenten verwacht hiermee drukker te zijn in 2010.

Het is daarbij opvallend dat bijna alle vormen van online communicatie in de lift omhoog zitten. Zelfs Twitter, dat tijdens een eerdere Evolve-sessie nog als Flop werd afgeserveerd. Eigenlijk is er maar 1 duidelijke daler in de online categorie en dat zijn de banners. Misschien komt dat wel omdat reclamemakers meer effect willen bereiken, met minder irritatie, aldus de onderzoekers.

.

en discussieer vanaf 16.00 mee met o.a. Igor Milder (managing director LBi Lost Boys), Linda Boks (CEO ZenithOptimedia), Willem van der Schoot (managing director LEMZ) en Pieter Waller (senior brand manager Bacardi).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in