Overslaan en naar de inhoud gaan

Koepel pleit voor Europees keurmerk webwinkels

De koepelorganisatie voor webwinkels in Brussel wil een Europees keurmerk om online shoppen over de grens betrouwbaarder te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt . De EMOTA (European e-commerce and Mail Order Trade Association) onderzoekt de haalbaarheid van een grensoverschrijdend keurmerk, zegt Wijnand Jongen, directeur van . Jongen praat ook mee in de koepelorganisatie.

related partner content for mobile comes here

De directeur denkt dat het eigen keurmerk, het Thuiswinkel.org Waarborg, als voorbeeld voor het EU-keurmerk kan dienen. Als leden van Thuiswinkel.org een van de regels van het keurmerk overtreden dan kan de consument naar een geschillencommissie stappen.

Jongen denkt dat één herkenbaar keurmerk het webwinkelen over de grens betrouwbaarder kan maken. Wel zegt hij dat de plannen voor een Europese keurmerk nog in de kinderschoenen staan, omdat de Europese regelgeving ingewikkelder is.

Op dit moment is er nog geen Europees keurmerk en heeft elk land eigen keurmerken.

Bron: Webwereld (Ernst-Jan Hamel)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in