Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken blijft investeren in marketing

Heineken is de afgelopen periode door 'een van de moeilijkste marktsituaties ooit' gegaan, maar het concern blijft investeren in marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zei topman Jean-Francois van Boxmeer dinsdag bij de presentatie van de jaarcijfers over 2009. Hij verwacht dat consumenten de vaak duurdere Heineken-biertjes zullen inruilen voor goedkopere varianten en dat in 2010 de bierconsumptie in enkele regio's lager zal uitvallen.

related partner content for mobile comes here

Heineken profiteerde in 2009 van kostenbesparingen. Ook hogere prijzen en voordelen van de overname van de Britse brouwer Scottish & Newcastle verhoogden het bedrijfsresultaat. Heineken verkocht voor 14,7 miljard euro aan bier, tegen 14,32 miljard euro in 2008. De nettowinst bedroeg 1,05 miljard euro, 18 procent meer dan een jaar eerder.

Ook komend jaar wil Heineken in de kosten blijven snijden. Wel zegt Van Boxmeer te blijven investeren in marketing voor zijn belangrijkste merken 'om het marktaandeel op peil te houden'.

Bron: ANP/Marketing Week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in