Heineken blijft investeren in marketing
Dit zei topman Jean-Francois van Boxmeer dinsdag bij de presentatie van de jaarcijfers over 2009. Hij verwacht dat consumenten de vaak duurdere Heineken-biertjes zullen inruilen voor goedkopere varianten en dat in 2010 de bierconsumptie in enkele regio's lager zal uitvallen.
Heineken profiteerde in 2009 van kostenbesparingen. Ook hogere prijzen en voordelen van de overname van de Britse brouwer Scottish & Newcastle verhoogden het bedrijfsresultaat. Heineken verkocht voor 14,7 miljard euro aan bier, tegen 14,32 miljard euro in 2008. De nettowinst bedroeg 1,05 miljard euro, 18 procent meer dan een jaar eerder.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok komend jaar wil Heineken in de kosten blijven snijden. Wel zegt Van Boxmeer te blijven investeren in marketing voor zijn belangrijkste merken 'om het marktaandeel op peil te houden'.
Bron: ANP/Marketing Week.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid