
Dat blijkt uit een onderzoek van Sport+Markt, op basis van het sportpanel van Direct Research. Met een spontane naamsbekendheid van 12 procent voeren de NS en Randstad de lijst aan van bedrijven, gevolgd door Heineken en Asics met ieder 7 procent.
Volgens het bureau heeft de ‘activatie van NS en Randstad goed gewerkt’. Het Holland Heineken House heeft een prominente plaats ingenomen tijdens de Winterspelen. Heineken wordt door 35 procent van de ondervraagden
genoemd als ‘partner in sport’ van het NOC*NSF performance 2008 programma.
De echte partners van de sportkoepel scoren beduidend slechter met
uitzondering van wederom de NS en Randstad. Ernst & Young, Unilever en DSM staan op de repectievelijke de achtste, negende en dertiende plaats.
Verrassend is de uitkomst dat de ondervraagden Heineken (40,7%), Nationale Nederlanden (35,1%) en de KLM (33,4%) als sponsors noemen die goed bij de Olympische spelen passen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee