Overslaan en naar de inhoud gaan

WNF winnaar Dagbladgoud

De advertentie ‘Oranje boven’ van het Wereld Natuur Fonds (gemaakt door het WNF zelf) is door de Nederlandse krantenlezer bekroond met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vakjury koos voor de advertentie ‘Sint Nicolaas’ van Peijnenburg, gemaakt door Leukwerkt Worldwide. In de week van 6 tot en met 11 februari zijn voor de publieksprijs 40.841 stemmen uitgebracht. Men kon kiezen uit tien uitingen.
Ten behoeve van de vakprijs heeft een zevenkoppige jury onder leiding van Lucas Hulsebos van MetrixLab in eerste instantie een shortlist van vijf advertenties gekozen. Deze vakjury voorspelde tevens dat het publiek zou kiezen voor de advertentie ‘Unox Nieuwjaarsduik’ van Unilever. De jury bleek er dus naast te zitten. Hulsebos: ‘De verwachting was dat de lezer voor de grappige advertentie zou gaan, de Unilever Nieuwjaarsduik leek daarbij favoriet. In de praktijk blijkt het echter toch anders uit te pakken.’
Cebuco-directeur Cees Polman is tevreden met het aantal stemmers voor de publieksprijs: ‘Dit is het tweede jaar dat er een publieksverkiezing is en pas het eerste jaar in deze vorm en onder deze naam.’ Over de winnaar van Vakgoud zegt de juryvoorzitter: ‘De keuze van de jury viel op Peijnenburg omdat de advertentie in één klap duidelijk maakt waar het merk voor staat. Zonder woorden is het campagneconcept ‘Happen naar Peijnenburg’ duidelijk te herkennen en vertaald naar de actualiteit (de advertentie haakt in op Sinterklaas).’
Op 2 maart krijgen de winnaars hun award uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

Zie ook: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in