WNF winnaar Dagbladgoud
De vakjury koos voor de advertentie ‘Sint Nicolaas’ van Peijnenburg, gemaakt door Leukwerkt Worldwide. In de week van 6 tot en met 11 februari zijn voor de publieksprijs 40.841 stemmen uitgebracht. Men kon kiezen uit tien uitingen.
Ten behoeve van de vakprijs heeft een zevenkoppige jury onder leiding van Lucas Hulsebos van MetrixLab in eerste instantie een shortlist van vijf advertenties gekozen. Deze vakjury voorspelde tevens dat het publiek zou kiezen voor de advertentie ‘Unox Nieuwjaarsduik’ van Unilever. De jury bleek er dus naast te zitten. Hulsebos: ‘De verwachting was dat de lezer voor de grappige advertentie zou gaan, de Unilever Nieuwjaarsduik leek daarbij favoriet. In de praktijk blijkt het echter toch anders uit te pakken.’
Cebuco-directeur Cees Polman is tevreden met het aantal stemmers voor de publieksprijs: ‘Dit is het tweede jaar dat er een publieksverkiezing is en pas het eerste jaar in deze vorm en onder deze naam.’ Over de winnaar van Vakgoud zegt de juryvoorzitter: ‘De keuze van de jury viel op Peijnenburg omdat de advertentie in één klap duidelijk maakt waar het merk voor staat. Zonder woorden is het campagneconcept ‘Happen naar Peijnenburg’ duidelijk te herkennen en vertaald naar de actualiteit (de advertentie haakt in op Sinterklaas).’
Op 2 maart krijgen de winnaars hun award uitgereikt.
Zie ook: hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid