Martha’s comeback
Stewart is Amerika’s eerste vrouwelijke selfmade miljardair. En dat is ze niet voor niets. ‘Altijd alles onder controle houden’ is één van haar motto’s. Zo heeft ze dus ook kundig gebruik gemaakt van de mogelijkheden die ze ondanks - of dankzij - haar gevangenisstraf had om in de publiciteit te treden met haar bedrijf. Meteen na haar vrijlating sloeg ze verzoeken van de bekende talkshows af, maar verscheen er wel een video waarin Stewart zich vertoonde samen met haar moeder en dochter in haar prachtige keuken. Die video werd aan alle tv-stations gestuurd én uitgezonden, want hij vertegenwoordigt precies het soort family life dat Amerikanen willen zien. Vervolgens stelde Martha eigenhandig een serie holiday & home entertaining cd’s samen en sloot ze een deal voor de bouw van 650 Martha-branded huizen.
Maar de belangrijkste publiciteitsactie was natuurlijk haar optreden in The Apprentice, de succesvolle tv-show van NBC. Dat programma is weliswaar geen echte kijkcijferhit, maar trekt toch zes tot zeven miljoen kijkers - en evenzoveel potentiële klanten - per uitzending. Recentelijk begint Martha’s comeback boom trouwens een beetje terug te lopen. Een gevolg van overexposure, menen de kenners.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Fortune. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid