'Marketing Blitz' van Ask(Jeeves)
AskJeeves, het kleintje pils onder de zoekdiensten, dient zich naast Google, Yahoo en MSN aan als vierde dienst die een grote partij wil meeblazen op de zoekmarkt. Mediamagnaat Barry Diller zet er zijn volle gewicht onder. Wall Street Journal spreekt van een 'Marketing Blitz'.
Bureaugroep TBWAChiatDay mag een onbekend aantal miljoenen dollars uitgeven om van Ask een kanjer van een merk te maken. Jeeves moet het veld ruimen in de naam want het volk dacht dat je bij Jeeves vooral moeilijke vragen kon stellen en dat je niet alles er op kon zoeken. Deze week nog krijgt de speurder van P.G. Wodehouse een waardig afscheid op de site van Ask.com.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWie op deze link heeft geklikt in Nederland kwam automatisch op de Nederlandstalige site van Ask, met een korte uitleg van de bijzonderheden.
De Amerikaanse herintroductie vindt plaats met de leus 'Use Tools, Feel Human' en is gebaseerd op technologie. Ask, onder deel van het e-commerce concern IAC/InterActiveCorp van Barry Diller pretendeert veel vriendelijker zoekresultaten te bieden dan Google.
In de campagne zet TBWAChiatDay onder meer dieren in die menselijke trekjes krijgen na het gebruiken van Ask voor een favoriet onderwerp: een tot tranen geroerd hondje bij de opera die hij vond via Ask. Maar ook een primitieveling en een professor hebben baat bij Ask in de spotjes.
De boodschap: bij Ask vind je direct wat je zoekt en hoef je niet nog door een 'zee van blauwe links' te baden alvorens je bent waar je wezen moet. Dat is een aanval op Google. Of het helpt? Het zou er wel leuker op worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid