Overslaan en naar de inhoud gaan

'Marketing Blitz' van Ask(Jeeves)

AskJeeves, het kleintje pils onder de zoekdiensten, dient zich naast Google, Yahoo en MSN aan als vierde dienst die een grote partij wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

AskJeeves, het kleintje pils onder de zoekdiensten, dient zich naast Google, Yahoo en MSN aan als vierde dienst die een grote partij wil meeblazen op de zoekmarkt. Mediamagnaat Barry Diller zet er zijn volle gewicht onder. Wall Street Journal van een 'Marketing Blitz'.

related partner content for mobile comes here

Bureaugroep mag een onbekend aantal miljoenen dollars uitgeven om van Ask een kanjer van een merk te maken. Jeeves moet het veld ruimen in de naam want het volk dacht dat je bij Jeeves vooral moeilijke vragen kon stellen en dat je niet alles er op kon zoeken. Deze week nog krijgt de speurder van P.G. Wodehouse een waardig afscheid op de site van .

Wie op deze link heeft geklikt in Nederland kwam automatisch op de Nederlandstalige site van Ask, met een van de bijzonderheden.

De Amerikaanse herintroductie vindt plaats met de leus 'Use Tools, Feel Human' en is gebaseerd op technologie. Ask, onder deel van het e-commerce concern van pretendeert veel vriendelijker zoekresultaten te bieden dan Google.

In de campagne zet TBWAChiatDay onder meer dieren in die menselijke trekjes krijgen na het gebruiken van Ask voor een favoriet onderwerp: een tot tranen geroerd hondje bij de opera die hij vond via Ask. Maar ook een primitieveling en een professor hebben baat bij Ask in de spotjes.

De boodschap: bij Ask vind je direct wat je zoekt en hoef je niet nog door een 'zee van blauwe links' te baden alvorens je bent waar je wezen moet. Dat is een aanval op Google. Of het helpt? Het zou er wel leuker op worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in