Loden Leeuw voor Specsavers


De 'prijs' wordt jaarlijks door de kijkers toegekend voor de meest irritante commercial. Het gaat om de Specsavers-commercial waarin de opticien een oude oma op haar achterste tikt met een liniaal omdat zij een bril pakt uit een rek waaruit zij niet mag kiezen. De tweede plaats was voor Axe en derde werd Tele2.
Met de commercial waarvoor Specsavers de Loden Leeuw heeft ontvangen, probeert de optiekgroep een uitdagende én herkenbare reclame neer te zetten, die bovenal duidelijk maakt ‘waarom je toch meteen naar Specsavers moet gaan’. Opvallend is hoeveel verschillende reacties de commercial opriep. De commercial werd niet alleen genomineerd voor de Loden Leeuw, maar ook voor de maand- Gouden Loeki. Daarnaast heeft SBS6 de commercial gebruikt voor de 25 meest grappige televisiereclames van het jaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWoordvoerder Reidar Bakker: 'Humor is heel erg persoonlijk. We weten uit onderzoek dat we laten uitvoeren door TNS Nipo dat er een polariserende werking van de commercial uitgaat. Een deel vindt het heel erg grappig, maar er is ook een deel van de kijkers dat zich er aan ergert.'
Joop Braakhekke was volgens de kijkers van Radar de meest irritante BN'er in een reclame. De uitbater en kok speelde de hoofdrol in een Ambi Pur-reclame.Tweede werd Gordon met zijn Robijn-reclame en derde Bassie (Ohra).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid