Overslaan en naar de inhoud gaan

Loden Leeuw voor Specsavers

Specsavers heeft gisteravond tijdens de live-uitzending van het programma Tros Radar de Loden Leeuw 2008 ontvangen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 'prijs' wordt jaarlijks door de kijkers toegekend voor de meest irritante commercial. Het gaat om de Specsavers-commercial waarin de opticien een oude oma op haar achterste tikt met een liniaal omdat zij een bril pakt uit een rek waaruit zij niet mag kiezen. De tweede plaats was voor Axe en derde werd Tele2.

related partner content for mobile comes here

Met de commercial waarvoor Specsavers de Loden Leeuw heeft ontvangen, probeert de optiekgroep een uitdagende én herkenbare reclame neer te zetten, die bovenal duidelijk maakt ‘waarom je toch meteen naar Specsavers moet gaan’. Opvallend is hoeveel verschillende reacties de commercial opriep. De commercial werd niet alleen genomineerd voor de Loden Leeuw, maar ook voor de maand- Gouden Loeki. Daarnaast heeft SBS6 de commercial gebruikt voor de 25 meest grappige televisiereclames van het jaar.

Woordvoerder Reidar Bakker: 'Humor is heel erg persoonlijk. We weten uit onderzoek dat we laten uitvoeren door TNS Nipo dat er een polariserende werking van de commercial uitgaat. Een deel vindt het heel erg grappig, maar er is ook een deel van de kijkers dat zich er aan ergert.'

Joop Braakhekke was volgens de kijkers van Radar de meest irritante BN'er in een reclame. De uitbater en kok speelde de hoofdrol in een Ambi Pur-reclame.Tweede werd Gordon met zijn Robijn-reclame en derde Bassie (Ohra).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in