Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander houdt zich in met Oud en Nieuw

Driekwart van de Nederlanders zou wel eens een ver weg Oud en Nieuw willen vieren in New York of Sydney, of op een tropisch eiland. Maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heel uitbundig wordt oudejaarsavond niet gevierd; de meeste mannen kleden zich niet feestelijk en tussen 02.00 en 03.00 uur gaan de meeste Nederlanders al naar bed. Uit onderzoek van T-Mobile onder ruim 1.000 Nederlanders blijkt dat jong en oud zich op de laatste dag van het jaar vasthouden aan oude gewoonten, zoals het kijken naar de oudejaarsconference en het eten van oliebollen, gemiddeld 5 stuks per persoon.

related partner content for mobile comes here

Bellen en sms’en is een ´nieuwe´gewoonte direct na de jaarwisseling. 60 procent van de Nederlanders vindt het heel normaal dat er dan gebeld en ge-sms’t wordt. Een op de tien Nederlanders geeft zelfs aan geen leuk Oud en Nieuw te hebben als ze niet worden gebeld.
20 procent van de mensen geeft aan tijdens Oud en Nieuw niet te bellen of sms’en.

Gemiddeld belt men vijf personen na middernacht en neemt men per gesprek vier minuten de tijd om een Gelukkig Nieuwjaar te wensen. Daarnaast worden er nog eens 8 sms’jes gestuurd.

De eerste mensen die worden gebeld zijn de ouders, gevolgd door eventuele broers en zussen. De baas is het minst geliefd; hij/zij wordt nauwelijks gebeld na middernacht. In de meeste gevallen stuurt men een persoonlijk bericht, een kleine groep mensen stuurt een groeps-sms.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in