Webcomedyfiasco's
Grote Amerikaanse mediabedrijven als AOL/Time Warner, Turner Broadcasting System en NBC Universal hebben al heel wat websites opgezet…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Omdat het gekozen businessmodel (gratis content, inkomsten uit advertenties) verkeerd is. Zelfs YouTube met zijn megapubliek heeft teleurstellende advertentie-inkomsten, terwijl webcomedysites veel minder publiek trekken. Zelfs een comedyvideo met een miljoen hits - en dat zou een kolossale hit zijn- zou slechts een luttele 10.000 dollar aan advertentie-inkomsten opleveren.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Verder zijn de productiekosten van mainstream comedyvideo's structureel te hoog. En comedycontent is ook nog eens vaak dubieus of grof, wat adverteerders afschrikt. Not least: misschien weten 60-jarige tv-executives niet goed wat de internetjeugd leuk vindt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Fast Company
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid