
Omdat het gekozen businessmodel (gratis content, inkomsten uit advertenties) verkeerd is. Zelfs YouTube met zijn megapubliek heeft teleurstellende advertentie-inkomsten, terwijl webcomedysites veel minder publiek trekken. Zelfs een comedyvideo met een miljoen hits - en dat zou een kolossale hit zijn- zou slechts een luttele 10.000 dollar aan advertentie-inkomsten opleveren.
Verder zijn de productiekosten van mainstream comedyvideo's structureel te hoog. En comedycontent is ook nog eens vaak dubieus of grof, wat adverteerders afschrikt. Not least: misschien weten 60-jarige tv-executives niet goed wat de internetjeugd leuk vindt.
Vacatures
Communicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACreatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCorporate woordvoerder
TU DelftBron: Fast Company
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee