Overslaan en naar de inhoud gaan

NDFM: Het roer moet om

Dat was het thema van de bijeenkomst van financieel marketeers (NDFM): Het roer moet om.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alfred Levi begon de dag met een filmpje waarin een nieuwe theorie omtrent de oorzaak van de kredietcrisis naar voren kwam:

related partner content for mobile comes here

De oorzaak van de kredietcrisis ligt niet in de verkeerde leningen die gegeven werden of dat de mensen deze leningen accepteerden terwijl ze ze eigenlijk niet konden betalen. De echte oorzaak lag bij een vraag.

Iemand vroeg : "How much are these houses really worth?" Dat was de speld in de grote luchtballon. En die ballon loopt niet meer vanzelf vol.

Alfred vervolgde zijn betoog daarna met de oproep tot verandering.
-De wereld verandert niet door er naar te kijken.
-Marketeers moeten actief zijn.
-Er wordt marketingleiderschap gevraagd.
-Je moet niet klagen, dat je zelf wel wil, maar dat het niet kan binnen de organisatie, want...
De organisatie moet niet bepalen wat marketing mag doen. Je moet zeggen: 'We accepteren het niet!'

Het centraal stellen van de klant, vraagt lef.

Het publiek werd meteen betrokken in een sms verkiezing over deze stellingen. Blijkbaar zijn wij financieel marketeers het allemaal eens met dit soort verklaringen want meer dan 80 % van de marketeers was het met elke stelling eens waarin aan ons een leidende rol werd toegedicht.

Dat is mooi! Nu alleen de visie nog om met echte veranderingen te komen. Want wat deze moeten zijn, is voor velen nog niet helemaal duidelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in