NDFM: Het roer moet om
Alfred Levi begon de dag met een filmpje waarin een nieuwe theorie omtrent de oorzaak van de kredietcrisis naar voren kwam:
De oorzaak van de kredietcrisis ligt niet in de verkeerde leningen die gegeven werden of dat de mensen deze leningen accepteerden terwijl ze ze eigenlijk niet konden betalen. De echte oorzaak lag bij een vraag.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaIemand vroeg : "How much are these houses really worth?" Dat was de speld in de grote luchtballon. En die ballon loopt niet meer vanzelf vol.
Alfred vervolgde zijn betoog daarna met de oproep tot verandering.
-De wereld verandert niet door er naar te kijken.
-Marketeers moeten actief zijn.
-Er wordt marketingleiderschap gevraagd.
-Je moet niet klagen, dat je zelf wel wil, maar dat het niet kan binnen de organisatie, want...
De organisatie moet niet bepalen wat marketing mag doen. Je moet zeggen: 'We accepteren het niet!'
Het centraal stellen van de klant, vraagt lef.
Het publiek werd meteen betrokken in een sms verkiezing over deze stellingen. Blijkbaar zijn wij financieel marketeers het allemaal eens met dit soort verklaringen want meer dan 80 % van de marketeers was het met elke stelling eens waarin aan ons een leidende rol werd toegedicht.
Dat is mooi! Nu alleen de visie nog om met echte veranderingen te komen. Want wat deze moeten zijn, is voor velen nog niet helemaal duidelijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid