Lampenoogst 2004: slechts 2x Goud, 25 Zilver
De zuinigheid is met name toe te schrijven aan de Ledenjury die maar 6 stukken werk Lampwaardig vond. Het Goud viel in de categorieën TV en Radio, dus ook de Vakjury’s lieten zich van een zuinige kant zien.
TBWANeboko Campaign kreeg 4 Lampen; 1 keer Goud voor de radiocampagne ‘Verborgen boodschappen’ voor Unox en 3 keer Zilver voor de ‘EK Campagne’ voor Heineken, de ‘Zwemmuts’ voor Unox en ‘Vaderdag’ voor Heineken.
Het tweede Goud van de avond ging, zoals verwacht, naar 180’s ‘Laila’ voor Adidas. 180 won ook nog Zilver voor ‘Nadia’ van Adidas.
De rest van de Lampen werd netjes verspreid over de bureaus. DDB kwam er met twee keer Zilver uit 13 nominaties relatief bekaaid vanaf. Naast DDB kregen ook Red Cell Not Just Film, Euro RSCG, FHV BBDO, Koeweiden Postma en Lowe twee Lampen.
Opvallend dit jaar is de comeback van de categorie Dagbladen met 3 Zilveren bekroningen. Vorig jaar viel hierin niet één Lamp. Ook werden er weer Lampen uitgedeeld in Interactief en Cross Media. ‘Traditiegetrouw’ werd er weer relatief goed gescoord in de categorie Verpakkingen met 4 bekroningen.
De deeljury’s waren ook niet royaal met het uitdelen van prijzen. In de categorieën Fotografie, Actualiteit, Copy, Filmregie en Young Directors vielen geen deelbekroningen.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuTotaal aantal uitgereikte Lampen: 34
Tv-Commercials: 1x Goud 5x Zilver
Bioscoopcommercial: 1x Zilver
Buitenreclame: 1x Zilver
Dagbladadvertenties: 3x Zilver
Tijdschriftcampagnes: 2x Zilver
Radiocampagnes: 1x Goud 1x Zilver
Actiemarketing: 3x Zilver
Grafische vormgeving: 2x Zilver
Interactief: 2x Zilver
Verpakkingen: 4x Zilver
Cross Media: 1x Zilver
4 Deelbekroningen
1 Out of the Box
1 Talent Trophy
1 Klantenlamp.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid