
Volgens de minister moet onder in beeld een balk komen met een boodschap in de trant van 'drinken doe je niet onder de zestien'. Die slogan moet leuker en daarvoor worden volgens de minister ‘reclamejongens' ingeschakeld.
Voor uitzending wordt bekeken of drankreclame op radio en tv voldoet aan de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank. Bij overtreding hangt de adverteerders een boete boven het hoofd. De drankhandel had al eerder laten weten af te zien van reclame via media die vooral bij jongeren in trek zijn zoals sms, ringtones, chatboxen en videogames.
Vacatures
Communicatieadviseur
StadlanderProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQHoogervorst maakt zich zorgen over het feit dat kinderen op steeds jongere leeftijd gaan drinken. Ze drinken bovendien steeds meer en vaker. De minister wil ouders meer betrekken bij de strijd tegen dit soort uitwassen.
De stichting Alcoholpreventie reageert teleurgesteld op het schrappen van het reclameverbod. Directeur Wim van Dalen van Stap verwacht ook weinig van de jongerenslogan: 'In het algemeen hebben slogans, en zeker in het kader van een promotieboodschap, weinig effect. Ik verwacht dan ook geen effect van de slogan die, overigens alleen overdag en vroeg op de avond, wordt toegevoegd aan alcoholreclame. Ik reken erop dat de minister daarom op zijn oorspronkelijke voorstel, de reclamebeperking, terugkomt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee