Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen verbod op alcoholreclame

Drankreclames blijven ook overdag en in de vroege avond te zien op de televisie. Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) trekt zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor uitzending wordt bekeken of drankreclame op radio en tv voldoet aan de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank. Bij overtreding hangt de adverteerders een boete boven het hoofd. De drankhandel had al eerder laten weten af te zien van reclame via media die vooral bij jongeren in trek zijn zoals sms, ringtones, chatboxen en videogames.

Hoogervorst maakt zich zorgen over het feit dat kinderen op steeds jongere leeftijd gaan drinken. Ze drinken bovendien steeds meer en vaker. De minister wil ouders meer betrekken bij de strijd tegen dit soort uitwassen.

De stichting Alcoholpreventie reageert teleurgesteld op het schrappen van het reclameverbod. Directeur Wim van Dalen van Stap verwacht ook weinig van de jongerenslogan: 'In het algemeen hebben slogans, en zeker in het kader van een promotieboodschap, weinig effect. Ik verwacht dan ook geen effect van de slogan die, overigens alleen overdag en vroeg op de avond, wordt toegevoegd aan alcoholreclame. Ik reken erop dat de minister daarom op zijn oorspronkelijke voorstel, de reclamebeperking, terugkomt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in